۶۳۲ پروژه عمرانی در استان قزوین بازدید و نظارت فنی شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۳:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳۳
۶۳۲ پروژه عمرانی در استان قزوین بازدید و نظارت فنی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین استان گفت: 632 پروژه عمرانی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری های استان در سال گذشته بازدید و نظارت فنی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ ابوالفضل یاری در این باره اظهارداشت: این بازدیدها در سه بخش آب، راه و ابنیه انجام شد که بیشتر بازدیدها مربوط به بخش ابنیه بود.

یاری افزود: این بازدیدها در سراسر استان و در شهرستان های قزوین، بوئین زهرا، تاکستان، آوج، البرز و آبیک صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: تمام اشکالات فنی که در این بازدیدها مشاهده شد به دستگاههای اجرایی مربوطه ابلاغ شده و مدیران دستگاهها موظفند این اشکالات و نواقص را رفع کنند.

صدور 153 گواهینامه صلاحیت خدمات پیمانکاری و مشاوره

یاری همچنین با اشاره به وظایف مصوب نظام فنی و اجرایی استان گفت: یکی از خدمات نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، صدور پروانه پیمانکاران و مشاوران است که سال گذشته برای 153 شخص حقوقی و حقیقی، گواهینامه صلاحیت خدمات پیمانکاری و مشاوره صادر شد.

image_2022_5_26-18_3_58_320_0N4

وی اظهارداشت: در بخش صلاحیت خدمات پیمانکاری برای 135 شخص حقوقی و 12 گواهینامه صلاحیت خدمات پیمانکاری برای اشخاص حقیقی صادر شد.

یاری گفت: در بخش صلاحیت خدمات مشاوره ای نیز برای 6 شرکت گواهینامه صادر شده که تمامی آنها مربوط به پایه 3 می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یادآورشد: یکی دیگر از اقدامات مهم در بخش پیمانکاران، ملزم کردن متقاضیان دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری پایه 5 به گذراندن 7 دوره آموزشی بوده است.

وی اظهارداشت: تهیه تقویم آموزشی ویژه برگزاری دوره های آموزشی برای عوامل نظام فنی و اجرایی اعم از کارفرمایان، پیمانکاران و مشاوران تشخیص صلاحیت شده استان با همکاری تشکل های صنفی ذیربط از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

برگزاری 12 جلسه شورای فنی در سال 1400

یاری در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته 12 جلسه شورای فنی با 47 دستور کار برگزار شد که نتایج آن 71 مصوبه بود که برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین بیان کرد: تعیین بازه زمانی مجاز شمردن تاخیر پیمانکاران و مشاوران طرحها و پروژه های عمرانی استان در شرایط اعمال محدودیت های ستاد کرونای استان، بهره مندی از ظرفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پایش و کنترل پروژه های عمرانی استان، رعایت ضوابط و مقررات ایمنی در زمان تهیه نقشه ها و صدور پروانه ساختمانی، از جمله مصوبات این شوراست.

4444

یاری گفت: همچنین رعایت ضوابط و مقررات ایمنی در زمان تهیه نقشه ها و صدور پروانه ساختمانی، اجرای پیش نویس دستورالعمل ساماندهی فرآیند طراحی، نصب و بهره برداری آسانسور استان و الزام بر برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز هیئت مدیره و مسئولین فنی آزمایشگاههای کنترل کیفی در مرحله صدور و تمدید پروانه صلاحیت از مهمترین مصوبات این شورا بوده است.

یاری گفت: یکی از مشکلات در بخش نظام فنی و اجرایی استان، کمبود مشاوران بومی تشخیص صلاحیت شده و استفاده نکردن عمومی از خدمات مهندسین مشاور در مراحل طراحی و نظارت طرحهای عمرانی استان است که با همکاری تشکل های صنفی فنی و مهندسی استان و اتخاذ مصوبات حمایتی در شورای فنی، تقویت و افزایش توانمندی این بخش در برنامه کاری امور نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی لحاظ شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز