صنایعی که در مدیریت مصرف انرژی همکاری می کنند تشویق شوند

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۲۳:۳۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۳۵۸۹
صنایعی که در مدیریت مصرف انرژی همکاری می کنند تشویق شوند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: مدیران واحدهای صنعتی که در مدیریت مصرف انرژی همکاری بیشتری دارند بایستی از معافیت و تشویق های مالیاتی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا صفاری در جلسه هماهنگی مدیریت مصرف برق که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بیشترین مصرف برق در استان در بخش تولید است و بایستی ضمن رایزنی با وزارت نیرو برای حمایت از تولید سهم خاموشی صنایع در استان کمتر شود.

صفاری گفت: پیشنهاد می کنیم صنایعی که همکاری خوبی در مدیریت مصرف انرژی دارند از معافیتهای مالیاتی و بیمه ای بیشتری برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: واحدهایی که تعطیلات را جابجا کرده و در روز تعطبل تولید را برپا می کنند نباید هزینه بیشتری برای حقوق و دستمزد روز تعطیل پرداخت کنند و تحمیل هزینه بیشتر انگیزه همکاری را کاهش می دهد که باید برای آن تدبیر کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: صنعت به دلیل همکاری نباید دچار تحمیل هزینه های بیشتر شود.

image_2022_6_26-0_36_38_75_APF

عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین نیز گفت: رویکرد ما این است که برخی صنایع پر مصرف دارویی، غذایی و کوره های حساس تولیدی از خاموشی ها معاف شوند و یا حداقل قطعی برق را داشته باشند.

وی بیان کرد: اکثر واحدهای صنعتی پذیرفته اند در مدیریت مصرف انرژی همراهی لازم را داشته باشند اما گاهی قطع برق صنایع بدون اطلاع قبلی مشکل ساز شده و زیان آور است که باید این وضعیت ساماندهی شود.

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآورشد: در شرایطی که قادر نیستیم برق مورد نیاز صنایع موجود را با ظرفیت کامل تامین کنیم این وضعیت چگونه می تواند جوابگوی نیاز سرمایه گذاری جدید باشد و این دو گانگی می تواند موجب بی انگیزگی در حضور سرمایه گذاران جدید شود.

افضلی بیان کرد: استان قزوین قطب صنعتی کشور است و بیشترین مصرف انرژی در بخش تولید است لذا انتظار می رود میزان سهم تعیین شده قطع برق در استان به صورت پایلوت کاهش یابد تا تولید آسیب نبیند.

وی گفت: پیشنهاد می شود شهرک های صنعتی استان قزوین به صورت مستقل وارد تولید برق شوند و نیازهای خود را تامین کرده و مازاد تولید را نیز به صنایع دیگر بفروشند تا بخشی از نیازها برطرف شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز