مشکلات زمین های وقفی شهر خاکعلی بررسی شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۳۵۹۱
مشکلات زمین های وقفی شهر خاکعلی بررسی شد
مشکلات زمین های وقفی شهر خاکعلی در جلسه ای با حضور مدیرکل اوقاف، نماینده قزوین در مجلس و فرماندار آبیک بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین، جلسه بررسی وضعیت زمین های اوقافی شهر خاکعلی عصر شنبه به ریاست حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک و با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، حجت‌ الاسلام مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین شهر خاکعلی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد.

لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تشکر از همراهی مدیرکل اوقاف در تبدیل به احسن شدن زمینهای وقفی و قانع کردن مسئولان کشوری اظهار داشت: تبدیل به احسن کردن زمین های اوقافی علاوه بر این که به نفع مردم است با این کار اوقاف نیز منتفع می شود.

وی افزود: با اجرای طرح تبدیل به احسن شدن زمین های وقفی اداره اوقاف بهتر می‌تواند املاک را اداره کرده و حق واقف را ادا کند لذا باید کاری کنیم که نیت واقف نیز رعایت شود و حکم شرعی موضوع نیز توجه شود.

سیاهکلی یادآورشد: هرجا که شرع مقدس در امور وقفی به نفع مردم اجازه دهد مسئولان اوقاف مردم را همراهی می‌کنند و در راستای توجیه مردم و تبیین موضوع بزرگان شهر خاکعلی باید در این امر پیشقدم شوند.

این نماینده تصریح کرد: برای شهرداری شهر خاکعلی فرصت خوبی هم در موضوع درآمدزایی و هم در توسعه شهری و ساخت و ساز و معاملات ایجاد شده و شهرداری می‌تواند با اعطای وام و نیز مشارکت با مردم در این امر مشارکت بیشتری داشته باشد.

image_2022_6_26-0_34_33_652_HaN

سیاهکلی به مردم توصیه کرد از فروش زمینها و املاک وقفی خودداری کنند و به جای آن نسبت به تبدیل به احسن کردن زمین‌های خود اقدام کنند و از این فرصت ایجاد شده برای منافع اقتصادی هم برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: مسئولان اوقاف در زمینه قیمت گذاری، حداقل قیمت ها را برای مردم خاکعلی در نظر می‌گیرند تا مردم بتوانند در موعد مقرر نسبت به پرداخت هزینه ها و گرفتن سند از اداره اوقاف اقدام کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص ورود هوشمندانه به این موضوع و اجرای فقه به روز خوشبختانه این ابتکار عمل توسط حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف وارد فاز اجرایی شده و توانسته بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کند که جای تقدیر دارد.

در این نشست از سوی حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف استان نیز گزارشی از وضعیت زمنیهای وقفی منطقه ارائه شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز