اعلایی: مدیریت استان در فعالیتهای بانکی نظر غیر کارشناسی تحمیل نخواهد کرد

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۰۸:۴۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۴۰۵۶
اعلایی: مدیریت استان در فعالیتهای بانکی نظر غیر کارشناسی تحمیل نخواهد کرد
استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریت استان ضمن همکاری در امور از اعمال نظر غیرکارشناسی و غیر تخصصی در امور بانکی اجتناب می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین اظهار داشت: نگاه مجموعه مدیریتی استان به اقدامات و فعالیت شبکه بانکی، نگاه یک جانبه و بدون در نظر گرفتن ملاحظات کار تخصصی و حرفه ای بانک ها نیست و این رویکرد در چند ماه گذشته همواره اجرایی شده است.

وی افزود: فعالیت بانک های استان را برای حرکت رو به رشد اقتصاد استان ضروری می دانیم و در این راه برای تأمین نیازهای آنها و ایجاد بستری امن برای انجام امور کارشناسی و حرفه ای تلاش خواهیم کرد.

اعلایی یادآورشد: در دوران مدیریت جدید استان شاهد اعمال نظر غیر کارشناسی و غیرحرفه ای از سوی مجموعه حاکمیتی در شبکه بانکی نبوده و بعد از این هم نخواهد بود.

استاندار قزوین تریح کرد: توجه به شبکه بانکی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان در اولویت است و باور داریم با ایجاد تعاریف مشترک می توان با توان بیشتری منافع مردم و اقتصاد استان را تأمین کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهارداشت: بر اساس الگوهای اقتصادی کشور، اثرگذاری منابع بانکی، تسهیلات بانکی و سود سپرده بانک ها بر شاخص های توسعه گاهی اوقات با منابع و بودجه های دولتی برابری می کند که این موضوع نشان دهنده اهمیت اقدامات شبکه بانکی است.

وی افزود: در استان قزوین ضمن آن که پیگیر و مطالبه گر تأمین تسهیلات واحدهای تولیدی هستیم، در کنار آن برای تأمین منابع بانک‌ها و ایجاد فضایی که فعالیت اقتصادی در بانک های استان جریان داشته باشد با جدیت دنبال می شود.

اعلایی گفت: برای رسیدن به رشد ۸.۴ درصدی که تعهد استان در سال ۱۴۰۱ می باشد باید حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گیرد که با همت و همراهی مجموعه های اقتصادی استان محقق خواهد شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: قزوین یکی از استان های جذاب برای ورود سرمایه گذاران است و به هر میزان که زیرساخت های لازم فراهم شود به دلیل ظرفیت های بالای استان سرمایه گذاران بیشتری به استان خواهند آمد.

اعلایی اظهارداشت: تامین بسیاری از زیرساخت ها در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان پیش بینی شده و اقدامات تحولی زیادی در استان قزوین در حال انجام است که شبکه بانکی باید برای تحقق رشد و توسعه استان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما