تامین سرمایه درگردش واحدهای صنعتی موجب افزایش تولید و اشتغال می شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۹:۵۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۵۲۳۰
تامین سرمایه درگردش واحدهای صنعتی موجب افزایش تولید و اشتغال می شود
مدیرعامل شرکت کارتن البرز گفت: در صورت تامین بموقع سرمایه درگردش واحدهای صنعتی زمینه افزایش تولید و اشتغال تا چند برابر وضعیت کنونی مهیا می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ عزیزالله قربانی معاون سازمان صنایع کوچک ایران در حاشیه هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای کشور در قزوین به همراه رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان از واحد صنعتی و تولیدی کارتن البرز در شهر صنعتی البرز قزوین بازدید کرد و در جریان فعالیت های این کارخانه قرار گرفت.

امیرمحمد آل یمین مدیرعامل شرکت کارتن البرز پس از بازدید معاون سازمان صنایع کوچک ایران اظهار داشت: کارخانه کارتن سازی البرز زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی (شستا) بوده و در سال 52 به ثبت رسید که این واحد در 12 هکتار زمین شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: دو سوله بزرگ برای ذخیره و نگهداری مواد اولیه و یک سوله نیز برای انبار محصولات پیش بینی شده و در یک دوره بیش از 600 کارگر در آن مشغول کار بوده اند.

09

آل یمین تصریح کرد: پس از مشکلاتی که این واحد با آن روبرو شد متاسفانه از سال 93 تا 97 بمدت 4 سال تولید متوقف شد و واحد به تعطیلی کشید.

این مدیر صنعتی یادآورشد: مهمترین دلایل تعطیلی موقت این واحد، سوء مدیریت، کمبود نقدینگی، افزایش قیمت مواد اولیه و مسائل دیگر بود اما خوشبختانه با تغییر مدیریت در سال 97 این واحد دوباره به چرخه تولید بازگشت.

عضو هیئت مدیره شرکت کارتن البرز یادآورشد: در یک سال اخیر با تغییراتی که با طرح و برنامه کارشناسی آغاز شده شاهد افزایش تولید هستیم و در حال حاضر در هر شیفت قادریم 5 هزار تن انواع کارتن بسته بندی تولید و روانه بازار کنیم.

آل یمین بیان کرد: خوشبختانه با تولید 2500 تن انواع کارتن مقوایی توانستیم رکورد تولید را بشکنیم و این روند در صورت حمایت مدیران دولتی می تواند بازهم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حداقل برای تامین مواد اولیه به 16 میلیارد تومان سرمایه در گردش و برای اورهال و نوسازی تجهیزات به 5 میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم که در صورت پرداخت بموقع آن قادریم ظرفیت تولید را به 3 هزار تن رسانده و برای 40 نفر دیگر شغل ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت کارتن البرز اظهارداشت: با مدیریت بهینه و اجرای طرح های نو آورانه امسال میزان ضایعات تولید تا 6 برابر کاهش یافته که این کار به کم شدن هزینه تولید نیز کمک کرده است.

ییی

وی اضافه کرد: در صورت تداوم خط تولید می توان هزینه های تولید را کاهش داد و با پرداخت پاداش به کارگران و مهندسان انگیزه نیروها برای افزایش بهره وری را نیز  تقویت کرد. 

آل یمین گفت: در اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی رویکرد ما این است که ابتدا میزان تولید فعلی سالانه 2500 تن را حفظ و تثبیت کنیم و در کنار آن بازسازی تجهیزات و خط تولید را کلید بزنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این واحد دارای خط تولید کارتن، منگنه، چاپ وتبدیل است و در آن بیش از 100 نوع کارتن تولید و روانه بازار می شود.

این تولیدکننده بیان کرد: کارتن های تولیدی در این واحد صنعتی در صنایع دارویی، غذایی، لوازم خانگی، پتروشیمی، الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی و خودروسازی مصرف می شود و کاربرد دارد.

کیفیت و تحویل بموقع کالا رمز موفقیت شرکت است

آل یمین اظهارداشت: از جمله عوامل موفقیت شرکت تولیدی کارتن البرز، تحویل بموقع کالا، کیفیت محصول و سرعت عمل در تولید است و با داشتن بهترین دستگاههای ورق سازی در ابعاد بزرگ که در ایران نمونه است توانسته ایم رضایت مشتریان صنعتی خود را جلب کنیم.

image_2022_6_29-20_43_8_345_fzq

آماده ایجاد اشتغال برای 150 نفر هستیم 

وی گفت: در حال حاضر 40 نفر در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که در صورت پرداخت تسهیلات مورد نیاز قادریم در کنار افزایش تولید میزان اشتغال واحد را تا 150 نفر افزایش دهیم.

آل یمین اظهارداشت: از مسئولان استان انتظار داریم در ستاد تسهیل زمینه تامین تسهیلات تا 50 میلیارد تومان را مهیا کنند تا ضمن اجرای طرح های توسعه زمینه افزایش تولید و اشتغال نیز محقق شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز