رسالت مهم قاضی احقاق حق و اصلاح رفتار افراد برای بازگشت به جامعه است

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۲:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۵۴۳۷
رسالت مهم قاضی احقاق حق و اصلاح رفتار افراد برای بازگشت به جامعه است
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین رسالت قاضی، احقاق حق مردم، متنبه کردن، هدایت و اصلاح رفتار افراد برای بازگشت به جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی به مناسبت هفته قوه قضائیه روز پنجشنبه با محمودخانی رئیس دادگستری شهر الوند دیدار و گفتگوکرد.

لطف الله سیاهکلی در این دیدار گفت: نگاه قاضی نباید فقط تنبیه خطاکار باشد، بلکه وظیفه اصلی وی متنبه کردن فرد خطاکار و تغییر رفتار با هدایتگری درست و مناسب برای بازگشت به فطرت اصلی و نیز بازگشت به جامعه است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز اضافه کرد: فردی که با هر خطایی به نزد قاضی می رود، اگر قاضی با رفتار مناسب او را از خطایش آگاه سازد، می تواند دستاوردهای اصلاحی خوبی داشته باشد.

وی بیان کرد: همه افراد در دوران زندگی خود نقاط تاریک و روشنی دارند که قضات در مواجهه با کسانی که به دادگاهها مراجعه می کنند با رویکرد اخلاقی و اصلاحی می توانند به زوایای روشن زندگی شخص هم توجه بیشتری کنند.

image_2022_6_30-13_13_42_91_oMO

سیاهکلی رسالت اصلی دستگاه قضا را تنظیم رفتار افراد برای زندگی اصولی در جامعه دانست و اظهار داشت: متاسفانه نگاه ما به کسی که در خطای اول جایگاه اجتماعی خود را از دست می دهد منفی است و شخص خطاکار وقتی با این فضای بسته روبرو می شود گاهی بار دیگر خطا می کند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت مهم دستگاه قضا تصریح کرد: اگر هدف اصلی رسانه ملی، تولید محتوای مناسب و وظیفه نمایندگان، خدمت بی منت به مردم است، بدون تردید مهمترین ماموریت دستگاه قضا احقاق حق بر مدار عدالت برای حل مشکلات مردم با یکدیگر است.

در ادامه محمودخانی رئیس دادگستری شهرستان البرز اظهارداشت: در جامعه‌ نوین قبل از نوشتن قانون باید فهم قانون و منطق پذیرفتن آن را در جامعه تببین کرد به طوری که مردم بپذیرند با اجرای این احکام می توانند به زندگی سالمی نزدیک شوند.

محمودخانی افزود: قاضی باید آنقدر در صدور رای نهایی عادلانه دقت و توجه کند که رای صادر شده برای همه کسانی که در جریان موضوع هستند قابل پذیرش باشد.

وی گفت: در برخی از پرونده های قضایی می توان اذعان کرد پس از مشاوره روانی و هدایت درست می توان فرد را به جامعه بازگرداند و از آسیب های بیشتر پیشگیری کرد.

محمودخانی تعامل نمایندگان و دستگاه قضایی برای خدمت رسانی بهتر به مردم را مه ارزیابی کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز