اعلایی: رشد بودجه استان قزوین نسبت به سال قبل در حد میانگین کشوری بوده است

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۰۹:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۵۵۶۴
اعلایی: رشد بودجه استان قزوین نسبت به سال قبل در حد میانگین کشوری بوده است
استاندار قزوین گفت: رشد بودجه استان نسبت به سال قبل در حد میانگین کشوری بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار داشت: با بررسی وضعیت بودجه استان‌ها با یکدیگر متوجه می‌شویم که تمامی استان های تازه تأسیس در بودجه مشکل دارند و در ابتدای تأسیس این استانها، نسبت به مباحث بودجه‌ای آنها فکر اساسی نشده است.

وی افزود: این استان‌ها یک بیماری ابتدایی ساختاری در حوزه بودجه دارند وپایه های بودجه ای استان قزوین نیز قوی بسته نشده اما با همت نمایندگان و دولت شاهد افزایش بودجه استان بوده ایم.

اعلایی گفت: ممکن است استان قزوین در کلیّت، رتبه پایینی در بودجه داشته باشد اما رشد بودجه استان نسبت به سال قبل در حد میانگین کشوری بوده در حالی که استان در زمینه جمعیت و وسعت در ردیف استان های آخر کشور قرار دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: پیگیری افزایش بودجه استان باید به گونه ای باشد که رشد بودجه سالانه استان هرساله نسبت به سال قبل افزایش یابد و موضوع مهمتر در توسعه استان استفاده از منابع بانکی و سرمایه گذاری است چون فاصله اعتباری رده بندی استانها تفاوت کمی با هم دارد و در رشد و توسعه اثر آنچنانی ندارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات سفر رئیس جمهوری تخصیص ۱۰۰ درصدی دارد و به صورت نقدی پرداخت می شود اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس جمهور افق پیش‌روی استان را تا ۱۴۰۳ مشخص می کند و خیلی از کار ویژه ها در مصوبات آمده و پیگیری تخصیص این اعتبارات نقشه راه استان است. 

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: استان قزوین از پیگیری های شخص وزیر نیرو همواره برخوردار بوده و برای انتقال آب به آبیک سه جلسه با حضور وزیر نیرو برگزار شده و در استان قزوین در حوزه بهره وری آب، ایجاد منابع آب و استحصال آب اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار قزوین گفت: نزدیک ترین نتیجه اقدامات آبی استان را در هفته های آینده خواهیم دید و آب شرب با کیفیت به آبیک منتقل خواهد شد. 

انتهای پیام

 

نظر شما