اجازه نخواهیم داد اراذل و اوباش آرامش مردم را بر هم بزنند

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۳:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۶۰۷۲
اجازه نخواهیم داد اراذل و اوباش آرامش مردم را بر هم بزنند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ضمن برخورد قاطع و جدی با مجرمان جرائم خشن اجازه نخواهیم داد اراذل و اوباش امنیت و آرامش مردم استان را به مخاطره بیندازند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حسین رجبی در دیدار با مردم شهر اقبالیه که در مسجد سیدالشهداء(ع) برگزار شد اظهارداشت: رعایت حق الناس از موضوعات مهمی است که در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) به آن تاکید شده و امروز هم بسیاری از بداخلاقی ها، ناهنجاری ها، جرائم، آسیب ها و پرونده های قضایی به دلیل بی توجهی به رعایت حقوق دیگران و قانع نبودن افراد به حقوق خود رخ می دهد.

وی افزود: در زمینه حق الناس باید به کنترل زبان اهمیت داد تا از درگیری و نزاع پیشگیری شود اما متاسفانه در سال گذشته به دلیل نداشتن تسلط بر زبان و کنترل رفتارها در مراجع قضایی استان بیش از شش هزار فقره  پرونده تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و عده‌ای نیز مجازات شدند.

دادستان مرکز استان بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که مردم شهر اقبالیه در دیدار عمومی مطرح کردند در خصوص جرائم خشن و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط اراذل و اوباش بود که در راستای تامین امنیت عمومی به مردم شریف اقبالیه اطمینان می دهم، اجازه نخواهیم داد مجرمان خشن از چنگال قانون در امان باشند و برخورد سخت و بدون اغماض دستگاه قضایی در انتظار آنهاست و شمشیر عدالت دست افرادی را که با استفاده از سلاح سرد برای شهروندان ایجاد رعب و وحشت می کنند، قطع خواهد کرد.

این مسئول قضایی یادآورشد: شهر قزوین به عنوان دارالمومنین از پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی برخوردار است به همین دلیل وقوع جرائم خشن زیبنده استان نیست و همه باید تلاش کنیم تا وقوع این جرائم در استان به حداقل برسد.

رجبی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت: افراد معتاد معمولا با ارتکاب جرائم دیگر از جمله سرقت بدنبال تامین نیازهای خود هستند لذا به منظور کاهش این جرائم، با همکاری نیروی انتظامی و مشارکت شهروندان نسبت به جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر نیز اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: به زودی سامانه ارتباط تصویری شهروندان با دادستان قزوین راه‌اندازی خواهد شد و مردم در فضایی امن و کاملا محرمانه می توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند تا مطالبات مردم بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دادستان مرکز استان افزود: چارت انتظامی شهر اقبالیه متناسب با جمعیت و جرائم این منطقه نیست و برای ارتقاء آن و نیز راه اندازی دادسرای شهر با جدیت پیگیری لازم انجام خواهد شد تا با این کار زمینه کاهش جرائم مهیا شود.

دادستان

رجبی در ادامه اظهارداشت: در مبارزه با اخلالگران اقتصادی نیز رویکرد دستگاه قضایی استان بسیار جدی است و اجازه نخواهیم داد افراد سودجو و فرصت طلب معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهند و بدون شک در صورت شناسایی افراد متخلف برخوردهای قانونی سخت و بازدارنده ای در انتظار متخلفان خواهد بود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم و مماشات نخواهیم کرد.

مدیران در خدمت رسانی جدی باشند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این شرایط مدیران نیز در مسیر خدمت‌رسانی از یکدیگر سبقت بگیرند اما متاسفانه برخی افراد که پستی را تصاحب کرده اند، هیچ قدمی برای خدمت‌ رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم برنداشته اند که برخورد با مدیران متخلف نیز در راستای احیاء حقوق عامه توسط دستگاه قضایی استان جدی خواهد بود.

همچنین در مراسمی با حضور دادستان قزوین، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان و مدیران شهر اقبالیه، باجه خدمات الکترونیک قضایی در شهر اقبالیه افتتاح شد.

با افتتاح این دفتر شهروندان می توانند خدمات قضایی از جمله دادخواست و شکوائیه های خود را با سهولت و بدون مراجعه به شهر قزوین، به مراجع قضایی ارسال کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز