شهروندان از شنا در کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین جدا خودداری کنند

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۸:۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۶۲۰۹
شهروندان از شنا در کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین جدا خودداری کنند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: به شهروندان هشدار می دهیم از شنا کردن در کانال های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سدهای زیاران و نهب جدا خودداری کنند و جان خود را به خطر نیندازند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ یدالله ملکی با اشاره به جاری شدن آب در کانال آبیاری دشت قزوین و همچنین شروع فصل گرما اظهار داشت: افزایش دما در روزهای گذشته موجب شده تا استفاده از کانالهای آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک بوده و حوادث جانی به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات کانال های آبیاری دشت قزوین تصریح کرد: این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آنها، بسیار خطرناک بوده و علیرغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می ‌گیرد.

images (1)

این مسئول در خصوص اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی کانال های آبیاری گفت: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان های حادثه خیز، برقراری گروههای گشت، صدور هشدار در رسانه های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال ها و کاهش حوادث است.

ملکی افزود: با اطلاع رسانی های صورت گرفته در این خصوص از تمامی مسافرین و شهروندان استان درخواست می کنیم حتما به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب منطقه ای قزوین مبنی بر خودداری از شنا کردن در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه ای داشته باشند زیرا نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند موجب بروز حوادث تلخ و ناگوار شود.

212813

استان قزوین دارای ۲ سد در حال بهره‌برداری و۱۲۰۰ کیلومتر کانال آبیاری است که همه ساله به دلیل بی توجهی و نادیده گرفتن اقدامات هشداردهنده عده ای از افراد به دلیل بی احتیاطی جان خود را در آن از دست می‌دهند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز