معرفی ۲۰۰ مددجو به واحد اشتغال زندان قزوین/ آزادی ۸ زندانی

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۸:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۳۰۲
معرفی ۲۰۰ مددجو به واحد اشتغال زندان قزوین/ آزادی ۸ زندانی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از معرفی 200 مددجو به واحد اشتغال زندان و آزادی 8 زندانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دادستان عمومی و انقلاب قزوین به همراه معاونین، مدیرکل زندان های استان و 25 نفر از قضات دادسرا به صورت شبانه از زندان مرکزی قزوین بازدید و درخواست های مددجویان را مورد رسیدگی قرار دادند.

حسین رجبی در خصوص دستاوردهای این بازدید گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان یکی از سیاست های کلان قوه قضاییه است و به تبع آن در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و کاهش 20 درصدی جمعیت کیفری زندان با استفاده از ظرفیت های قانونی و نهادهای ارفاقی از برنامه های دادستانی مرکز استان در سال جاری است و در این راستا بازدید مستمر و دوره‌ای قضات از زندان انجام خواهد شد، تا این هدف محقق شود.

وی افزود: برای اولین بار و به ابتکار دادستانی قزوین؛ کارگروه کاهش جمعیت کیفری در زندان مرکزی قزوین تشکیل شد و قطعاً این سیاست مهم در کارگروه موصوف با جدیت پیگیری خواهد شد، تا مددجویان دارای شرایط قانونی بتوانند با استفاده از نهادهای ارفاقی از زندان آزاد شوند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: همچنین با بررسی همکاران قضایی به درخواست ها و شرایط مددجویان، 8 نفر از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی از زندان آزاد شدند.

رجبی اشتغال زندانیان را یکی از برنامه های جدی دستگاه استان دانست و اظهار داشت: بدون شک فراهم آوردن شرایط اشتغال یکی از راهکارها در توانمندسازی زندانیان برای حضور مجدد در جامعه است و باید با حرفه‌آموزی و تامین اشتغال شرایط خروج از زندان را برای مددجویان فراهم نمود، که استان قزوین با توجه به فعالیت کارگاه های داخل زندان و کارگاه های طرف قرارداد در خارج از زندان از حیث اشتغال زندانیان عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های همکاران قضایی در بازدید از زندان بررسی شرایط اشتغال زندانیان بود، که بر همین اساس در این بازدید 200 نفر از مددجویان به واحد اشتغال زندان معرفی شدند تا با توجه به شرایط آنها در کارگاه های مذکور بکارگیری شوند و با دریافت حقوق در دوران تحمل حبس نیز کمک کار خانواده خود باشند.

این مقام مسئول اذعان داشت: همچنین در این بازدید تصویب شد که محکومین مالی نیز به واحد اشتغال زندان معرفی شوند و بتوانند از این طریق بخشی از مطالبات خود را پرداخت نمایند و شرایط آزادی برای آنها نیز فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده مقرر گردید؛ مددجویانی که از زندان آزاد می شوند با مراجعه به مرکز مراقبت بعد از خروج به منظور اخذ تسهیلات 150 میلیون تومانی اشتغال‌زایی معرفی شوند تا بتوانند با ایجاد برخی مشاغل که با نظارت مرکز مراقبت انجام خواهد شد، در دام جرائم و آسیب های اجتماعی گرفتار نشده و مجددا به زندان بازنگردند.   

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز