تحول در پارک علم و فنآوری قزوین شتاب می گیرد

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۳:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۶۹۷۹
تحول در پارک علم و فنآوری قزوین شتاب می گیرد
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با راه اندازی خانه خلاق، پردیس علم و فنآوری آبیک، احیای مر کز رشد شهر صنعتی البرز و مراکز رشد اقماری در شهرستانها تحول در پارک را شتاب می بخشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ جعفر احمدی کمتر از یک ماه است که جانشین مصطفی مافی رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین شده برنامه های متنوعی برای ارتقای جایگاه این پارک دارد که امیدوار است با حمایت مسئولان آنها را عملیاتی کند.

احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار برنا در خصوص مهمترین برنامه های امسال پارک به سوالات مختلف پاسخ داد.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین در این گفتگو اظهارداشت: در سالی که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیده شده مصمم هستیم با برنامه ریزی مدون، منطقی و عملیاتی نسبت به تحقق شعار سال اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا تحول شتابانی در مجموعه پارک علم و فنآوری قزوین رخ  دهد لذا یک سری طرح ها و برنامه هایی که از سال های قبل توسط مدیران گذشته آغاز شده و نیمه تمام مانده را تکمیل خواهیم کرد تا به سرانجام برسد.

image_2022_7_4-14_15_17_996_Hq4

راه اندازی خانه خلاق در قزوین

احمدی تصریح کرد: رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: خانه خلاق، محلی برای تولید محصولات فرهنگی دانش بنیان در استان است که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: راه اندازی خانه خلاق و تولید صنایع فرهنگی در مجموعه سعدالسلطنه با عنوان خانه خلاق در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در هفته دولت امسال آ ماده بهره برداری شود که این کار یکی از اولویت های پارک علم و فناوری قزوین است.

احمدی گفت: 1500 متر فضا در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برای خانه خلاق در نظر گرفته شده و شرکت های دانش بنیانی که در زمینه صنایع خلاق و محصولات هنری و نرم افزار و تولید محتوا فعالیت دارند می توانند در این مجموعه مستقر شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که شرکت های مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین دارای فن و مهارت های خوبی در حوزه صنعتی و مهندسی هستند، را ه اندازی خانه خلاق می تواند فرصت مناسبی برای تولید محصولات دانش بنیان، زیست بوم و هنرهایی چون نقاشی، رسانه و فناوری های فرهنگی باشد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهارداشت: گردهمایی هنرمندان مستقل در خانه خلاق می تواند نقطه عطفی برای هم افزایی هنرمندان و ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان نیز باشد.

احمدی گفت: خانه خلاق استان قزوین دارای ۲ فضای مشترک و تعدادی فضای کارگاهی و مکان مخصوص تولید محتواست و حدود  ۱۲۰ نفر می توانند در این مجموعه به صورت انفرادی و گروهی مستقر شوند.

image_2022_7_4-14_15_19_381_vHm

وی بیان کرد: شرکت های تولید محتوای استان قزوین محصولات خوبی دارند و برخی هنرمندان این خطه در تولید جلوه های ویژه سینمایی توانسته اند بدرخشند و در جشنواره ها موفق به کسب تندیس و لوح شوند که بایستی از آنها در تولید محتوا استفاده بیشتری کنیم.

راه اندازی پردیس علم و فنآوری آبیک

احمدی گفت: در خصوص  پردیس علم و  فنآوری آبیک فقط مطالعات آن انجام شده و بقیه باقیمانده که در سفر ریاست جمهور مصوب شد اعتباری برای فاز اول آن اختصاص یابد و اگر بتوانیم تا پایان امسال 5  هکتار را برای زیرساخت آماده کنیم فعالیتها شتاب می گیرد.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: در فاز اول امیدواریم 40 میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یابد تا این کار مهم عملیاتی شود.

احمدی گفت: ماموریت اصلی ما این است که قزوین به عنوان یک شهر صنعتی نقش بیشتری در عرصه علمی کشور ایفا کند و از آنجا که 13 درصد صنایع  کوچک و متوسط کشور در استان قزوین مستقر شده لازم است یک زیست بوم صنعتی و فنآوری در این منطقه راه اندازی شود و شکل بگیرد.

وی بیان کرد: دشت قزوین نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مقام معظم رهبری در سفر به این استان به آن تاکید داشتند و به نظر می رسد در این دشت بایستی کاری جهادی و شتابان صورت گیرد و در این راستا زیست بوم فن آوری کشاورزی نوین و هوشمند را با همکاری پارک و سازمان جهاد کشاورزی و حمایت استانداری عملیاتی خواهیم کرد.

image_2022_7_4-14_15_31_337_jPs

این مدیر علمی و دانشگاهی یادآورشد: سیاست این دوره این است که مرکزیتی در صنایع «های تک» و نیز آرندی ها و واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ استان را در پارک مستقر و ایجاد کنیم.

احمدی اظهارداشت: با راه اندازی این مرکز، فارغ التحصیلان دانشگاهها و دانشجویان می توانند در این مراکز براحتی مهارت آموزی کنند تا برای صنایع و شرکت ها کادرسازی شود.

وی بیان کرد: اگر شرکتهای دانش بنیان از سوی شرکت شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی حمایت شوند می توانند در زیست بوم صنایع اثرگذار باشند.

احیای مرکز رشد در  شهر صنعتی البرز

احمدی در ادامه بیان سیاست های خود در دوره مدیریت جدید اظهارداشت: احیای مرکز رشد شهید حسن پور در شهر صنعتی البرز با کمک بسیج علمی پژوهشی سپاه استان از دیگر برنامه های اولویت داری است که در دستور کار قرار داردتا شرکت هایی که به تولید محصول رسیده اند در آنجا مستقر شوند و فضای مناسبی برای تجاری سازی ایده ها و تولید کالا داشته باشند.

image_2022_7_4-14_21_47_946_7mB

راه اندازی ساختمان مرکز رشد اقماری در شهرستانهای استان قزوین

وی در ادامه بیان کرد: راه اندازی ساختمان مرکز رشد اقماری و تجهیز کارگاه آن در شهرستانها برای استقرار شرکت های دانش بنیان از دیگر کارهای در دست اقدام است که در حال حاضر فقط در آبیک این  مرکز ایجاد شده و امیدواریم با حمایت سازمان های متولی و دانشگاه پیام نور برای راه اندازی آن در سایر شهرستانها نیز اقدام کنیم.

در حال حاضر در پارک علم و فنآوری قزوین 130 شرکت فنآور و 42 شرکت دانش بنیان مستقر شده اند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز