دادستان قزوین دستورالعمل برخورد با جرائم خشن و دارندگان سلاح سرد را ابلاغ کرد

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۰۸:۵۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۷۳۲۶
دادستان قزوین دستورالعمل برخورد با جرائم خشن و دارندگان سلاح سرد را ابلاغ کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین طی مکاتبه‌ای دستورالعمل برخورد با جرائم خشن و دارندگان سلاح سرد را به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسین رجبی در خصوص این دستورالعمل اظهار کرد: استان قزوین به دارالمومنین شهرت دارد و از این حیث میزان وقوع جرائم خشن و استفاده از سلاح سرد زیبنده این استان با پیشنه غنی فرهنگی نیست و از سوی دیگر برخورد با مجرمان خشن و اراذل و اوباش مطالبه بحق مردم شریف قزوین از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است.

وی افزود: بدون شک وقوع جرائم خشن امنیت و آرامش جامعه را مختل می کند و گاهاً تبعات اجتماعی برای فرد و جامعه جبران ناپذیر است که بر همین اساس دادستانی قزوین دستورالعملی را در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه و به منظور برخورد با جرائم خشن و دارندگان سلاح سرد تهیه و جهت اجرای دقیق طی مکاتبه‌ای به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: در این دستورالعمل به مواد قانونی جرائم مرتبط اشاره شده است، تا به منظور آموزش بیشتر ضابطین عام در اختیار عوامل انتظامی قرار گیرد.

رجبی همچنین تصریح کرد: مصادیق جرم مشهود بخصوص جرائم خشن نیز در این دستورالعمل به وضوح آمده است، تا عوامل انتظامی در مواجهه با جرائم این حوزه بتوانند به منظور جلوگیری از فرار متهمین، مخفی شدن آنها، تبانی با اشخاص دیگر و دستگیری اقدامات مطلوب را معمول دارند.

وی به مفاد دیگر این دستورالعمل اشاره و تاکید کرد: عملکرد عوامل انتظامی در قبل و بعد از وقوع جرائم خشن بسیار حائز اهمیت است و در وقوع جرائم مشابه بازدارنده خواهد بود و در این راستا اقدامات ضابطین در جرائم مذکور بر اساس ماده 44 قانون آیین دادرسی کیفری مورد تاکید این دستورالعمل قرار گرفته است.

رجبی ادامه داد: در دستورالعمل برخورد با جرائم خشن آمده در صورت وقوع بزه ایراد صدمه بدنی عمدی با چاقو، ضابطین عام قضایی در صورت احراز جرم مشهود بر اساس ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری می توانند نسبت به اخذ اظهارات شاکی و حتی المقدر معاینه ظاهری مضروب در بیمارستان تا وصول نظریه پزشکی قانونی اقدام و مشاهدات خود را صورتجلسه نمایند.

وی گفت: همچنین عوامل انتظامی در صورت مشاهده اشخاصی که اقدام به حمل انواع سلاح سرد می نمایند؛ اما قصد آنها از حمل ایجاد درگیری و ضرب و جرم نمی باشد، باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم نسبت به جمع‌آوری سلاح سرد مذکور اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه اقدامات نیروی انتظامی در اجرای مفاد دستورالعمل و کشفیات سلاح سرد به صورت ماهانه به دادستانی گزارش خواهد شد، تا به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد و ارتقاء طرح تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز