خوشه های صنعتی بزرگ و مهم استان متقاضی دانش فنی پارک علم و فنآوری هستند

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۸:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۷۶۲۸
خوشه های صنعتی بزرگ و مهم استان متقاضی دانش فنی پارک علم و فنآوری هستند
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: خوشه های صنعتی مواد شوینده، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کاشی و سرامیک متقاضی دانش فنی هستند و شرکت های دانش بنیان می توانند به نیازهای این واحدها پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رییس سابق، جعفر احمدی بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

میثم پیله فروش در این مراسم گفت: حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان را در استان قزوین جدی گرفته ایم و در این راستا ضمن تسهیل در امور برای توسعه فعالیتها نیز اقدام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول توسعه در استان را با جدیت دنبال می کنیم و آن را تکلیف همه مدیران استان می دانیم و باید از تمرکز صرف درعرضه به سمت اثربخشی و تقاضا محوری حرکت کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: پارک ها و شرکت های دانش بنیان اگر تاکنون فقط عرضه محور بودند از این پس باید نیاز محور باشند زیرا فقط عرضه محصول نمی تواند تکنولوژی پایدار ایجاد کند و شرکت ها مبتنی بر نیاز باید به شرایط پایداری در تولید برسند.

image_2022_7_5-18_22_35_452_Yk4

پیله فروش بیان کرد: در استان قزوین چند خوشه فعال صنعتی داریم که متقاضی واقعی تکنولوژی هستند و اگر مجموعه دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان بتوانند به این نیازها پاسخ دهند شاهد رشد تکنولوژی خواهیم بود.

این مسئول یادآورشد: امروز پژوهش هایی که کاربردی نباشد و فقط در آرشیو کتابخانه ها خاک بخورد از نگاه ما ارزشی ندارد و اعتباری به آن اختصاص نمی دهیم بلکه همه تحقیقات باید کاربردی بوده و مشکلی را حل کند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: صنایعی که بیش از 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند اگر متقاضی تکنولوژی باشند و شرکت های دانش بنیان به آن پاسخ دهند حتما موجب شکوفایی خواهند شد و ما تصمیم داریم در این مسیر گام برداریم.

وی اضافه کرد: 60 درصد تولید صنایع شوینده در استان قزوین صورت می گیرد و برخی از واحدها مانند تاژ در مرز دانش قرار دارد و متقاضی دانش فنی از سوی پارک علم و فنآوری و شرکت های دانش بنیان است و شما می توانید این نیاز را تامین کنید.

پیله فروش بیان کرد: خوشه کاشی و سرامیک در عرصه کانی غیرفلزی نیز این آمادگی را دارد که نیازهایش را به شرکت های دانش بنیان اعلام کند و تلاش می کنیم این نیاز اعلام شده و برای رفع آن اقدام شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: سومین خوشه صنعتی فعال در استان قزوین مربوط به قطعات خودرو است و از شهرستان آبیک تا خرمدشت تاکستان واحدهای صنعتی بزرگ تولید قطعه داریم که این ظرفیت می تواند یک بازار برای دانش فنی و مهندسی باشد.

وی گفت: اولین رویداد فنآورانه در نیرومحرکه قزوین برگزار شد تا بتوانیم با کمک شرکت های دانش بنیان به ارتقای کیفیت تولید گریبکس دست یابیم و این روند تداوم دارد.

پیله فروش اضافه کرد: خوشه لوازم خانگی از دیگر ظرفیت های استان قزوین است که برندهای بزرگ و شاخصی داریم و تنها قطعه ساز صنعت لوازم خانگی در آبیک فعال شده و اولین مرکز نوآوری را در مهیارگاز استان راه اندازی کرده ایم تا به ارتقای کیفی این صنعت کمک کند.

image_2022_7_5-18_22_41_712_8AU

وی اظهارداشت: استان قزوین در عرصه کشاورزی در ردیف 4 استان شاخص کشور است که بایستی پایه های دانش بنیانی در آن شکل بگیرد و مصمم هستیم تا بخش کشاورزی استان نیز متقاضی دانش باشد.

این مسئول گفت: زنجیره مرغ اجدادی تا مرغ تخم گذار در استان وجود دارد و بزرگترین دامداری ایران با بهترین کیفیت تولید شیر و بزرگترین مزرعه هوشمند ایران، بزرگترین مزرعه تولید گردو و گلخانه هوشمند گل رز در این استان مستقر شده و فعالیت می کنند که در مسیر دانش بنیانی حرکت می کنند و این ظرفیت می تواند مورد توجه پارک علم و فنآوری قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز