۶ محصول دانش بنیان در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۲:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۷۶۸۶
۶ محصول دانش بنیان در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد
معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم از 6 محصول دانش بنیان در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان از شش محصول شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد.

سیستم آبیاری زیرسطحی واترسوآب محصولی دانش بنیان است که برای آبیاری بوته و درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

این سیستم که توسط شرمت دانش محور آرتاخه طراحی شده در محل سایه انداز درخت نصب شده و آب را در عمق های متفاوت به زیر خاک انتقال می دهد.

image_2022_7_5-18_24_16_777_dwn

از مزایای دیگر این سیستم کاهش 75 درصدی مصرف آب نسبت به آبیاری غرقابی و کاهش 30 درصدی مصرف آب نسبت به سیستم قطره ای سطحی است.

محصول دیگر عصاره سلول های بنیادی هویج، زردک و گل رز است که توسط شرکت دانش بنیان آرنیکا دارو دانش آدرین تولید شده است.

عصاره سلول بنیادی با مکانیزم فعالسازی و افزایش تولید گلاژن جهت بهبود چروک های پوستی و بازسازی الاستیسیته، سختی و نرمی پوست مواردی را به ارمغان می آورد که شامل:جوان سازی و رفع چروک های پوست،تامین رطوبت عمقی پوست برای مدت طولانی، تحریک و فعال سازی عملکردهای حیاتی پوست، کاهش علائم  پیری مانند خطوط ریز، لک های پوستی و چین و چروک و خشکی است.

image_2022_7_5-23_2_45_629_dRN

همچنین از محصول اینورتر صنعتی(درایو) تولید شده توسط شرکت دانش بنیان یکسوسازان توان پتواز رونمایی شد.

این دستگاه پس از دریافت برق ورودی، که ولتاژ و فرکانس ثابتی دارد، آن را به ولتاژ و فرکانس دلخواه تبدیل می کند، بدین ترتیب سرعت موتور سه فاز تحت کنترل کاربر قرار می گیرد. 

به زبان ساده این دستگاه حکم راننده ای را دارد که مقدار قدرت و سرعت لازم را به موتور اعمال میکند؛ از این رو درایو (DRIVE ) نیز به آن اطلاق می شود.

این دستگاه در صنایع مختلف از جمله تاسیسات، خودرو، کشاورزی، پتروشیمی، لوازم خانگی کاربرد دارد.

درایوهای شرکت پتواز در صنایع مختلف، بر روی ماشین آلاتی نظیر پمپ آب، کمپرسور و دستگاههای تزریق نصب و راه اندازی شده و باعث افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف برق، افزایش طول عمر تجهیزات و کنترل آسیبهای ناشی از نوسان برق شده است.

image_2022_7_5-23_2_28_40_0lB

اخلال کننده پهباد از دیگر محصولاتی است که توسط معاون فنآوری و نوآوری وزیر علوم رونمایی شد.

این دستگاه وظیفه اخلال فرکانسی در پهبادهای تجاری را دارد و با این روش دیگر به سامانه های پدافندی برای سرنگونی این نوع پهپادها احتیاجی نیست.

این مجموعه از چهار اخلالگر تشکیل شده که می توان بعد ازکشف بصری هدف، اخلالگرها را روشن کرد و باعث مختل کردن ارتباط پهپاد شد.

پهپاد های تجاری معمولا از چهار فرکانس ارتباطی استفاده می کنند که شامل فرستنده فرامین، فرستنده تصویر، موقعیت یاب جهانی است و برای این که ارتباط فرستنده و گیرنده ها مختل شود این دستگاه طراحی و ساخته شده که فرکانس های مربوط به پهپاد را تولید کرده و سپس یک نویز بر روی فرکانس با پهنای باند مشخص ایجاد کرده و ارتباط پرنده با ایستگاه زمینی را قطع می کند و در نتیجه این اخلال ارتباط پهپاد با اپراتور را از بین می برد. 

در این حالت معمولا پهپادها به طور خودکار بر زمین فرود می آیند یا به همان نقطه ای که از آن اعزام شده بودند، بازمی گردند و یا باعث سقوط پهپاد می شود.

همچنین شرکت الماس فن آوران گیتی محصولی تولید کرده که چسب گرما ذوب برای سطوح سخت نام دارد.

چسب های گرما ذوب با گرید 1870 و 1850 برای درپوش(Fix Cap )و نی چسبان (StrawAttachment )برای نوشیدنی ها ی تتراپک مورد استفاده قرار می گیرد.

این چسب ها به صورت وارداتی با قیمت های بسیار بالال از کشورهای خارجی مانند هنکل آلمان در ایران به فروش می رسد.

شرکت دانش بنیان الماس فن آوران گیتی مفتخراست که تنها تولید کننده این نوع چسب ها با کیفیت بسیار عالی در ایران می باشد.

image_2022_7_5-23_12_40_843_MC3

دیگر محصول رونمایی شده سیستم سرعت سنج خودرو بود که توسط شرکت دانش بنیان آبرو مسیر سبز طراحی و ساخته شده است.

سیستم سرعت سنج خودرو و تردد شمار، یک دستگاه مایکروویوی برای شناسایی و تشخیص سرعت خودرو می باشد که سرعت خودرو مورد نظر را بر روی نمایشگر نشان می دهد.

هزینه بسیار پایین، نیاز نداشتن به تعمیر نگهداری، ابعاد بسیار کوچک ، کیفیت بسیار بالا( service military)، دقت و سرعت پاسخ دهی به میزان میلی ثانیه و امکان اتصال به سیستم های موج از ویژگی های این محصول است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز