با کسانی که با کوته اندیشی مانع توسعه استان شوند بشدت برخورد می کنیم

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۲۳:۴۰:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۸۲۲۲
با  کسانی که با کوته اندیشی مانع توسعه استان شوند بشدت برخورد می کنیم
استاندار قزوین گفت:کسی حق ندارد در مسیری که مدیران متعهد و دلسوز استان باز کرده اند شائبه ایجاد کند و با کسانی که با کوته بینی و کج اندیشی مانع توسعه استان شوند بشدت برخورد می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه استان چهارشنبه شب با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجب رحمانی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، عزیز الله افضلی رئیس سازمان صمت، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از صنعتگران در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه امام خمینی قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این مراسمن اظهارداشت: برای رفع موانع تولید آنچه در حد اختیارات مدیران استان است بکار می گیریم تا تسهیل گر امور باشیم و هر جا در توان ما نباشد و باید در سطح ملی دنبال شود با کمک نمایندگان و ظرفیت هایی که داریم اقدام می کنیم

وی اضافه کرد: ممکن است ظرفیت ها و ابزارهایی هم باشد که ما از آن بی خبریم که در این صورت از فعالان صنعتی انتظار داریم این موارد را منعکس کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.

image_2022_7_7-0_37_19_888_wQs

ظرفیت شورای گفتگو برای حل مشکلات استفاده شود

استاندار قزوین یادآورشد: آنچه به صورت تعاملی می تواند گره گشا باشد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است که ما هم حامی شما هستیم تا موانع را برطرف کنیم اما از فعالان اقتصادی انتظار داریم ارتباط بیشتری با شورا داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران اجرایی استان در واقع شرکای اجتماعی فعالان اقتصادی هستند و انتظار داریم برای حل مشکلات و قرار گرفتن در مسیر توسعه به صورت کلان در کنار بنگاهها باشند و هیچ کسی حق ندارد در مسیری که مدیران متعهد و دلسوز استان باز کرده اند شائبه ایجاد کند.

اعلایی تصریح کرد: کسانی که بخواهند با کوته بینی و کج اندیشی مانع توسعه استان شوند بشدت با آنها برخورد می کنیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: در کنکاشی که در خصوص فعالیت های اقتصادی گذشته انجام دادیم مشخص شد دست مدیران در برخی مواقع لرزیده است اما امروز همه ارکان حاکمیت اعم از دستگاه قضایی، قوه مقننه و مجریه در کنار هم هستند تا بتوانیم منویات دولت را در خدمت به مردم پیاده کنیم.

وی یادآورشد: گلایه صنعتگران که انتظار داشتند معاون وزیر صمت در میان آنها باشد را به وزیر صمت منتقل می کنم البته از دو نماینده استان قزوین که عضو کمیسیون صنعت هستند نیز توقع داشتیم در میان صنعتگران باشند اما دو نماینده که کمیسیون آنها صنعتی نبود حضور یافتند که جای تقدیر دارد.

اعلایی گفت: وقتی در شرایط سخت و دشوار و دست انداز قرار داریم باید کنار هم بودن را جدی بگیریم و تصمیماتی بگیریم که به شرایط مطلوب برسیم.

image_2022_7_6-22_57_46_161_AjN

استاندار قزوین اظهارداشت: تحلیل ها نشان می دهد بدلیل واکسینه شدن در گذشته امروز تاب آوری اقتصادی ایران از سایر کشورها بیشتر شده و در ماههای آینده شرایط بهتری هم در انتظار کشور است.

وی اضافه کرد: بدلیل استقرار واحدهای تولیدی شاخص لازم است اداره کار و شرکت شهرک های صنعتی ارتباط بیشتری برای حمایت از تولید داشته باشند.

تامین زنجیره مالی در دستور کار دولت است

نماینده عالی دولت در استان قزوین تصریح کرد: تامین زنجیره مالی در دستور کار دولت قرار دارد و الزام داریم از منابع مالی در اختیار برای توسعه سریعتر استان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه انرژِی که دغدغه امروز کشور است اگر خاموشی ها در بخش مسکونی کمتر از قبل شده نشان می دهد ضمن بازگرداندن برخی ظرفیت های تولید برق، نسبت به ایجاد نیروگاههای جدید هم اقدام شده است.

اعلایی اظهارداشت: با ایجاد اولین شهرک انرژی کشور در در شرق استان ظرفیت های جدیدی ایجاد می کنیم تا با در کنار هم قرار گرفتن و کار مشترک اقتصادی به ما کمک شود.

رشد 8.5 درصدی در استان هدف گذاری شده است

استاندار قزوین بیان کرد: در برنامه ها رشد 8 درصدی کشور و نیز 8.5 درصدی در استان قزوین هدف گذاری شده که تحقق آن به 70 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که بخشی در صنعت و بخشی هم در حوزه ساخت و ساز محقق خواهد شد.

اعلایی به اهمیت آب نیز اشاره کرد و اظهارداشت: از مجموع 100 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی حدود 40 هزار میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت است که فقط 4 درصد مصرف آب دارد در حالی که در بخش کشاورزی با ارزش کمتر شاهد مصرف 88 درصدی آّ هستیم که نشان می دهد باید در این عرصه بازنگری کنیم.

وی گفت: متاسفانه در استان در حوزه آب توازنی دیده نمی شود لذا با برنامه ریزی برای اولین بار فضای تعامل و فروش آب را کلید خواهیم زد و بازار آب راه اندازی می شود.

استاندار قزوین یادآورشد: با ایجاد «بازار آب» کسانی که حقابه دارند می توانند سهم آب خود را بفروشند و بهره وری اقتصادی ملی را ارتقا بخشند.

وی بیان کرد: امروز هر کارخانه ای که چراغش روشن است مجموعه مدیران و کارگران آن تلاش کرده اند تا تولید و اشتغال رونق بگیرد که قدردان آنها هستیم.

image_2022_7_6-22_57_45_483_7cZ

در ادامه از 34 طرح صنعت و واحد نمونه صنعتی و تولیدی استان قزوین تجلیل شد.

نکته: قرار بود محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت امروز در سفر به قزوین ضمن حضور در مراسم تجلیل از صنعتگران استان از چند واحد صنعتی نیز بازدید و در نشست اتاق بازرگانی هم شرکت کند که لغو غیر منتظره این سفر و حضور نیافتن در جمع صنعتگران علیرغم پیش بینی قبلی موجب انتقاد شدید نمایندگان مجلس و صنعتگران و نیز رئیس اتاق بازرگانی قزوین شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز