همراه نبودن بانکها با تولید از مشکلات مهم صنعتگران است

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۸۲۲۸
همراه نبودن بانکها با تولید از مشکلات مهم صنعتگران است
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: همراه نبودن سیستم بانکی و تامین نشدن سرمایه درگردش از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان است که باید برای حل آن تدبیر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه استان چهارشنبه شب با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از صنعتگران در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

فاطمه محمد بیگی در این مراسم گفت: فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی که در سخت ترین شرایط در تولید نقش آفرین بودند بایستی مورد تجلیل قرار گیرند.

وی با اشاره به برخی دغدغه های عمده صنعتگران اظهارداشت: فشار تحریم، نبود ثبات اقتصادی و سرمایه در گردش، همراه نبودن سیستم بانکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان است که باید برای حل آن تدبیر کرد.

image_2022_7_7-1_5_0_84_adM

وی اضافه کرد: تسهیل در صدور مجوزها و رفع موانع گمرکی در شهرکهای صنعتی و مقررات زدایی از دیگر چالشهاست.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سرعت تولید بالا برود و قانون تولید دانش بنیان بسرعت تدوین و ابلاغ شود و در این مسیر همچنین تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار از اقدامات مهم مجلس است که تاریخ صدور مجوزها از ۹ ماه به یک ماه کاهش یافته است.

 نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جدا شدن بخش بازرگانی از صنعت الزامی است و نبود نگاه کارشناسی به حوزه بازرگانی از چالش های دیگر این عرصه است.

وی اضافه کرد: قطع برق به تولید استان آسیب می زند بویژه لازم است از قطع برق برخی واحدهای مهم مانند مواد غذایی و دارویی جلوگیری شود.

محمد بیگی اظهارداشت: از شبکه بانکی گلایه داریم و امیدواریم شاهد تسهیل گری در امور باشیم و در کنار آن دادن تشویق های مالیاتی و بیمه ای به صنعت به عنوان ابزارهای تشویقی مورد استفاده قرار گیرد.

وی مردمی سازی اقتصاد و کمک به بخش خصوصی و تقویت مشاغل خانگی را در ایجاد اشتغال موثر دانست.

image_2022_7_7-1_4_59_566_OYT

محمد بیگی از حضور نیافتن معاون صنایع عومی وزارت صنایع (محمد مهدی برادران)  در قزوین انتقاد کرد و گفت: نیامدن مسئولان کشوری به مراسم تجلیل بیانگر بی توجهی آنها به تولید است و این موضوع به وزیر صمت منعکس خواهد شد.

در ادامه از 34 طرح صنعتی و واحد نمونه صنعتی و تولیدی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما