ساختار اقتصاد کشور موجب تقویت تولید نمی شود

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۱:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۸۲۳۴
ساختار اقتصاد کشور موجب تقویت تولید نمی شود
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: ساختار اقتصاد کشور با این فرمان و این صنعت فرسوده حامی تولید نیست و راه بجایی نمی برد و باید تغییری در روش ها و رویکردها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه استان چهارشنبه شب با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از صنعتگران در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده سخنان خود را با انتقاد از معاون صنایع عمومی وزارت صمت آغاز کرد و اظهارداشت: امروز از صبح برنامه های متعددی را تدارک دیده بودیم تا در سفر آقای برادران معاون وزیر صمت بتوانیم نشست هایی با تولیدکنندگان داشته باشیم و در مراسم تجلیل نیز ایشان حضور پیدا کنند که پس از چند بار تغییر ساعت برنامه ها،  این سفر را لغو کردند که نشان داد در وزارتخانه هم برخی به تولید اهمیت نمی دهند و ما بشدت گلایه داریم.

وی گفت: امروز متوجه شدیم که صنعت و معدن در اولویت نیست و اگر غیر از این بود حتما وزیر صمت یا معاون ایشان در روز ملی صنعت و معدن برای تقدیر از تولیدکنندگان استان حضور پیدا می کردند لذا انتظار عذرخواهی رسمی از شما افسران حنگ اقتصادی را داریم.

2222222

ساختار اقتصادی کشور مناسب تولید نیست

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: ساختار اقتصاد کشور با این فرمان و این  صنعت فرسوده راه بجایی نمی برد و باید تغییری در روش ها و رویکردها ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان حامی واقعی تولید است

بخشنده با انتقاد از دستورالعمل وزارت نیرو برای اعمال خاموشی در صنعت اظهارداشت: قزوین یک استان صنعتی است و از وزیر نیرو انتظار داشتیم سهمیه خاموشی این استان را کمتر از مناطق غیر صنعتی تعیین می کردند تا تولید آسیب نبیند زیرا حدود 70 درصد مصرف برق در استان در بخش صنعت و کشاورزی و تولید است.

وی بیان کرد: جا دارد از طرف صنعتگران و تولیدکنندگان از جسارت و همراهی دکتر خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق که علیرغم تاکید وزارت نیرو از اعمال خاموشی های بیش از حد در بخش تولید خودداری کرده  و با درک درست از مشکلات تولیدکنندگان در مسیر حمایت واقعی از تولید از تهران هم کارت زرد گرفته اند تقدیر کنیم.

555555

بخشنده اظهارداشت: توسعه در سایه تولید است اما تولید با این سیاست ها در حال افول و کاهش است و باید مسئولان کشوری و نمایندگان برای آن فکری کنند.

وی اضافه کرد: قانونی که در خصوص قاچاق در مجلس نوشته شده قانون حمایت از قاچاقچی و بر ضد فعالان اقتصادی است و براحتی صنعتگر جریمه می شود و تقاضا کردیم این قانون اصلاح شود.

بخشنده گفت: حقوق ماخذ گمرکی با قیمت دلار ۲۴ هزار تومان است که قبول کردیم اما بانکها تامین مالی واحدهای تولیدی را در دستور کار ندارند و پرداخت وام به واحدها چالش برانگیز است و با این اقدامات به نظر می رسد رسیدگی به مشکلات صنعت در اولویت مسئولان کشور نیست.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: امروز بزرگترین ساختمان اتاق بازرگانی کشور را در قزوین ساخته ایم و استراتژی ما این است تا همه وقایع اقتصادی و تصمیمات در اتاق بازرگانی اتخاذ شود و این فضا جوابگوی همه نیازها خواهد بود.

وی بیان کرد: خصوصی سازی و آنچه در اختیار دولت است باید به بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شود و بزودی با فعال شدن پنجره واحد و حمایت از سرمایه گزاران و استقرار پلیس اقتصادی امیدواریم اتفاقات خوبی در اتاق بازرگانی رخ دهد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان قزوین در حد ملی است و گره گشای مشکلات شده است.

وی از حمایت استاندار قزوین و معاون اقتصادی و مدیران صنعتی استان در حل مشکلات تولیدکنندگان تشکر کرد و گفت: با بهره گیری از مشاوران خوش نام در حوزه مالیات و بیمه در اتاق بازرگانی قزوین در حل مشکلات پیشرو بوده ایم.

بخشنده اظهارداشت: رویکرد ما اجرای برنامه های توسعه ای بود اما فقط رفع مشکلات کردیم چون بخشنامه ها و مقررات دست و پاگیر مانع تولید بود و اگر حمایت استاندار و مدیر گمرک در قزوین نبود با چالش های جدی روبرو می شدیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: متاسفانه برخی بخشنامه های بانک‌ مرکزی موجب توقف و تعطیلی خط تولید شده بود و شاید اولین استانی بودیم که با همکاری گمرک توانستیم در یک مقطع مواد اولیه انبار شده در گمرک را ترخیص کنیم تا تولیدکننده دچار مشکل نشود.

66666

وی اضافه کرد: امروز باید به سمت کارهای توسعه ای برویم و صنایع نوسازی شود و تعامل با کشورهای دیگر در دستور کار قرار گیرد.

بخشنده یادآورشد: بازارهای منطقه بالتیک بسیار مطلوب است و باید به آن توجه شود و در کنار آن برای تکمیل شدن ظرفیت واحدهای تولیدی و «دیتاهای» تولید و جذب سرمایه گذار اقدام شود تا اهداف تعیین شده را محقق کنیم.

در ادامه از 34 طرح صنعتی و واحد نمونه صنعتی و تولیدی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز