فرودگاه کشاورزی قزوین را برای کمک به صادرات استان فعال می کنیم

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۶:۲۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۳۴۱۶
فرودگاه کشاورزی قزوین را برای کمک به صادرات استان فعال می کنیم
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین گفت: با فعال کردن ظرفیت فرودگاه کشاورزی قزوین زمینه کمک به توسعه صادرات استان را مهیا می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان روز چهارشنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور علیخانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، افضلی رئیس سازمان صمت قزوین، زین آبادی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، بارگاهی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، افلاطونی مدیر کل جهاد کشاورزی استان،بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین،عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان قزوین و مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استانداری برگزار شد.

مهدی حاجی خانی در این جلسه اظهارداشت: با توجه به ظرفیت استان قزوین در حوزه های مختلف می توانیم میزان صادرات کنونی را تا دو برابر افزایش دهیم.

مشاور استاندار قزوین افزود: با توجه به اساسنامه سازمان همیاری شهرداری های استان، این سازمان می تواند در حوزه صادرات نیز ورود کند و در حوزه بازرگانی فعالیت های هدفمندی را اجرا کند که در این راستا افتتاح صندوق ضمانت صادرات در دستور کار قرار گرفت. 

image_2022_7_20-17_5_2_367_7iR

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین یادآورشد: همکاران فعال در سازمان همیاری دوره های آموزشی تخصصی را گذرانده اند و در هفته های آتی نیز دوره های توجیهی برای بازرگانان و صادرکنندگان برگزار خواهد شد که امیدواریم دستاوردهای خوبی برای فعالان اقتصادی داشته باشد.

حاجی خانی تصریح کرد: با تاکید ریاست محترم جمهور در سفر به استان قزوین و همچنین پیگیری محترم استاندار قزوین با جدیت پیگیر راه اندازی و فعال کردن فرودگاه کشاورزی قزوین هستیم تا از این ظرفیت نیز در زمینه صادرات برخوردار شویم. 

وی اظهارداشت: با توجه به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، در آینده نزدیک با آغاز فعالیت فرودگاه کشاورزی استان امیدواریم صادرکنندگان بتوانند بخشی از صادرات خود را با استفاده از این فرودگاه انجام دهند.

حاجی خانی آمادگی سازمان همیاری برای کمک به صادرکنندگان استان در عرصه های مختلف را اعلام کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما