نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه موجب افول قدرت آمریکا شده است

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۵:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۳۹۶۳
نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه موجب افول قدرت آمریکا شده است
امام جمعه موقت قزوین گفت: نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه نشان دهنده افول قدرت آمریکا در منطقه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوی و پرهیزگاری اظهارداشت: تقوای الهی راه گشایش روزی و برکت برای بندگان است و انسان را به سعادت می رساند.

وی با اشاره به رویدادهای سیاسی هفته افزود: نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه مهمترین اتفاق هفته گذشته بود که نشان داد جمهوری اسلامی با اقتدار به کانون تصمیم گیری منطقه ای، تبدیل شده است.

خضری تصریح کرد: هر روز که می گذرد سفرهای رئیس جمهور امریکا در منطقه نمایشی می شود و در همین نشست سه کشور توصیه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور ترکیه که «باید آمریکا را که باعث نا امنی شما نیز شده را از منطقه بیرون کنید» نشان می دهد اقتدار جمهوری اسلامی هر روز بیشتر شده است.

امام جمعه موقت قزوین گفت: فعالیت های دیپلماسی که در این دولت در راستای بهبود معیشت مردم و تقویت امنیت منظقه صورت گرفته جای تقدیر دارد و امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

حجت الاسلام خضری بیان کرد: در قراردادی که با روسیه برای کشت فراسرزمینی منعقد شد فرصتی مهیا شده تا یک میلیون هکتار خاک کشاورزی خود را برای تولید نهاده های دامی استفاده کرده و کمبودهای خود را تامین کنیم زیرا اگر بخواهیم در صنعت دام قدرتمند شویم نیاز به نهاده داریم و این قرارداد بسیار ارزشمند است.

وی گفت: بخش زیادی از سختی های اقتصادی که مردم با آن مواجهند ریشه در هشت سال ناکارآمدی دولت بی تدبیر گذشته دارد و بخشی نیز ناشی از جراحی اقتصادی است که امیدواریم با صبوری مردم این مشکلات به پایان برسد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به موضوع حجاب تصریح کرد: مسئله حجاب با هیاهو حل نمی‌شود و باید برنامه‌ریزی‌های معقول برای آن تدبیر کنیم.

حجت الاسلام خضری تاکید کرد: در هفته های گذشته  موضوع گشت های مربوط به حجاب به جنجال رسانه ای تبدیل شد تا از مسائل اصلی کشور که اقتصاد است، غافل شویم که در این راستا باید اذعان کرد مسئله حجاب مهم است اما نباید درگیر هیاهو و جنجال شویم.

وی اظهارداشت: در این موضوع برخی ها در دام دشمن افتادند، لذا توصیه می کنیم اولا مردم در صحنه باشند و مسئولان نیز منش، رفتار اخلاقی و معنوی را مورد توجه قرار دهند تا زمینه ترویج آن در جامعه نیز مهیا شود.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: مسئولان فرهنگی باید با کانون های فساد مبارزه کنند و در زمینه بی حجابی بین کسانی که بی حجابند ولی ارتباطی با کانون ترویج فساد و بی حجابی ندارند و به انقلاب اسلامی و شهدا علاقه مند هستند با افراد تحریک کننده و کسانی که با هدف وارد کار شده اند تفاوت قائل شویم.

حجت الاسلام خضری اذعان کرد: البته عده ای که کانون ترویج فساد در کف خیابان هستند شبکه هایی راه انداخته اند که باید نمایندگان مجلس انقلابی، فرصتی برای قانون گذاری در مبارزه با این افراد اختصاص دهند تا با کانون های فساد به صورت قانونی مبارزه شود.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی مبارزه با کانون های فساد است و در این راستا گشت ارشاد یک روش و تاکتیک است که شاید در اجرای آن اشتباهاتی رخ دهد که باید نیروی انتظامی مراقبت کند تا کرامت مردم نیز زیرسوال نرود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز