اعلایی: آماده احداث شهرک مهارت در استان قزوین هستیم

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۷:۰۳:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۴۹۶۱
اعلایی: آماده احداث شهرک مهارت در استان قزوین هستیم
استاندار قزوین گفت: از راه اندازی شهرک مهارت به عنوان یک الگوی کشوری در استان قزوین با جدیت حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ اولین جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین عصر یکشنبه با حضور شاه پسند معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای، طاهرپور مدیرکل نظارت، بهسازی و هدایت شغل سازمان، ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار وحجت الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در استانداری برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: با گذر جامعه از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی امروزه دیگر موثر بودن مهارتهای تخصصی در فضای کسب و کار کاملا مشخص شده و تخصص جای خود را پیدا کرده است.

استاندار قزوین گفت: امروزه بتدریج مدرک گرایی صرف زیر سوال می رود و در متقاضیان تحصیل دانشگاهی نیز رویکرد اهمیت مهارت آموزی دیده می شود و بیشتر افراد متوجه شده اند با داشتن مهارت می توانند راحت تر  وارد بازار کار و اشتغال شوند.

وی بیان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی وقتی با مدرک وارد بازار کار می شوند کاملا خلاء مهارت را احساس می کنند و در حال حاضر شاهد تغییر رویکرد گروههای مختلف به اهمیت داشتن یک مهارت هستیم لذا وظیفه دولت و حاکمیت بسترسازی مناسب برای مهارت آموزی و استعدادیابی است.

image_2022_7_24-18_2_57_149_Ag4

طرح استادی و شاگردی مزیت زیادی دارد

اعلایی در خصوص اجرای طرح استادی و شاگردی با شرایط روز هم گفت: این رویکرد که دانش آموزان و نوجوان و جوان را از سنین 15 سال به بالا وارد حیطه مهارت آموزی کنیم بسیار ارزشمند است و دستاوردهای زیادی دارد که با رفع نواقص و ایرادات آن باید به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی گفت: مهارت آموزی در محیط های واقعی کار بسیار نتیجه بخش و یک میانبر برای ورود به بازار کار است و می تواند امید به اشتغال را در جوانان تقویت کند.

استاندار قزوین افزود: در گذشته نیز اجرای طرح کاد توانسته بود بسیار موثر باشد و دانش آموزان با بسیاری از مهارتها آشنا شدند و اینجانب نیز در دوره جوانی با مهارت نسخه خوانی آشنا شدم که امروز نیز کاربرد دارد می تواند نیازهای خانوادگی را تامین کند.

وی اظهارداشت: ایجاد ذهنیت و نگاه کارآفرینی در جوان و نوجوان ما بسیار اهمیت دارد و از دستگاههایی که نیازمند کارآموز هستند انتظار داریم نیازها و آمادگی خود را به سازمان فنی حرفه ای اعلام کنند تا در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

از احداث شهرک مهارت در استان قزوین حمایت می کنیم

اعلایی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث شهرک مهارت در استان گفت: آمادگی کامل داریم به عنوان پایلوت کشوری، اولین شهرک مهارت را در استان راه اندازی کنیم و در این راستا شهرک دانشگاهی آبیک بهترین ظرفیت است.

image_2022_7_24-18_6_46_380_duD

وی بیان کرد: باید از ظرفیت همه دانشگاههای علاقمند برای احداث این شهرک مهارتی که می تواند اولین نمونه در کشور باشد استفاده کنیم و شهرستان آبیک به دلیل نزدیکی به تهران می تواند بهترین مکان برای این شهرک با ایجاد رویکرد مشاغل آینده باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: شهرک مهارتی فراتر از تفاهم با یک دانشگاه است و در کنار دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی باید سایر مراکز هم وارد مشارکت شوند.‌

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز