دست مجرمان حرفه ای و مختل کنندگان امنیت و آرامش مردم را قطع می کنیم

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۱:۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۵۱۳۳
دست مجرمان حرفه ای و مختل کنندگان امنیت و آرامش مردم را قطع می کنیم
دادستان استان قزوین گفت: با مجرمان حرفه ای و سابقه دار شوخی نداریم و دست کسانی را که بخواهند امنیت و آرامش مردم استان را بر هم بزنند بدون مسامحه قطع می کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ دومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و محکومان سابقه دار استان قزوین روز دوشنبه در دادگستری تشکیل شد‌.

در این جلسه که علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حسین رجبی دادستان، علی فولیان سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، کبیری معاون سیاسی امنیتی استانداری و نمایندگان دستگاههای ذیربط حضور داشتند درخصوص کنترل و مراقبت رفتار مجرمان حرفه ای و برخورد شدیدتر با مختل کنندگان امنیت جامعه بحث و تبادل نظر شد.

حسین رجبی در این نشست اظهارداشت: امنیت برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به هزینه های سنگینی که توسط برخی دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت متحمل می شویم اجازه نخواهیم داد عده ای فرصت طلب و مجرم آن را به خطر بیندازند.

image_2022_7_25-10_6_28_79_Ati

حمل و استفاده از سلاح سرد، جرم است

وی اضافه کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم کسانی که بخواهند امنیت و آرامش روحی و روانی مردم استان را بر هم بزنند بویژه مجرمان سابقه دار و حرفه ای از مجازات قانونی در امان نخواهند ماند و دست اخلال گران را قطع خواهیم کرد و اگر مجرمان سابقه دار هشدارهای دادستانی را جدی نگیرند گردنشان را قطع خواهیم کرد.

دادستان قزوین تصریح کرد: با راه اندازی سه شعبه ویژه تاکید جدی داریم اگر کسی دست به چاقو ببرد و با سلاح سرد آرامش و امنیت را بر هم بزند با قاطعیت پلیس بسرعت دستگیر شده و بدون مسامحه بشدت مجازات خواهد شد.

رجبی بیان کرد: جمع آوری سلاح سرد در مناطق مختلف استان با کمک پلیس در دستور کار قرار دارد و این شدت عمل تا زمانی ادامه خواهد یافت تا شاهد کاهش جرائم خشن در استان باشیم.

وی اظهارداشت: از مسئولان زندان و قضات درخواست کرده ایم در خصوص اعطای مرخصی به مجرمان حرفه ای و سابقه دار بشدت مراقبت کنند تا حتی المقدور این افراد به  مرخصی نروند زیرا بخش زیادی از سرقتها ناشی از تکرار جرم توسط افراد سابقه دار است.

تدوین آمایش سرزمینی جرم در اولویت است

دادستان قزوین در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهم تدوین «آمایش سرزمینی جرم» در استان قزوین است و تلاش می کنیم تا پایان سال این سند تهیه و آماده شود.

image_2022_7_25-12_22_7_327_zGz

رجبی بیان کرد: از مسئولان متولی انتظار داریم برای جلسات بعدی گزارش جامعی از وضعیت آمار سلاح های سرد در استان تهیه کرده و در اختیار دادستانی قرار دهند تا برای آن تصمیم گیری شود.

وی خطاب به نیروی انتظامی گفت: در هر نقطه شهری اگر کسی با سلاح سرد و چاقو قدرت نمایی کرد بایستی بسرعت و با شدت این افراد دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شوند تا به مجازات برسند.

دادستان قزوین اظهارداشت: در برخورد با مجرمان سابقه دار و حرفه ای با شدت و قاطعیت برخوردار خواهیم کرد تا آرامش مردم استان تضمین و تقویت شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز