اجرای احکام مجرمان سابقه دار در ملاء عام می تواند بازدارنده تکرار جر م باشد

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۱:۴۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۵۱۸۸
اجرای احکام مجرمان سابقه دار در ملاء عام می تواند بازدارنده تکرار جر م باشد
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تشدید مجازات مجرمان سابقه دار و اجرای برخی احکام در ملاء عام می توانیم قدرت با زدارندگی قوانین را بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ دومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و محکومان سابقه دار استان قزوین روز دوشنبه در دادگستری تشکیل شد‌.

در این جلسه که علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حسین رجبی دادستان، علی فولیان سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، کبیری معاون سیاسی امنیتی استانداری و نمایندگان دستگاههای ذیربط حضور داشتند درخصوص کنترل و مراقبت از مجرمان حرفه ای بحث و تبادل نظر شد.

علی شعبانی در این نشست اظهارداشت: حفظ امنیت جامعه بسیار مهم و در سایر حوزه ها نیز تاثیرگذار است که باید جدی گرفته شود.

image_2022_7_25-12_36_4_653_O71

وی افزود: هر جامعه ای به این امنیت نیاز دارد و ضروری ترین نیاز جامعه بدون تردید امنیت است و باید آن را در همه شئون پیاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: تامین امنیت فقط با یک دستگاه محقق نمی شود و همه باید برای تحقق آن مشارکت داشته باشند تا به نتایج مهمی برسیم.

شعبانی یادآورشد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در حوزه پیشگیری از جرم در ردیف ۵ استان شاخص کشور هستیم و این روند با تداوم همکاری دستگاههای اجرایی بایستی با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: افزایش برخی جرائم در استان مناسب نیست و باید تغییراتی در برنامه ها و نوع رویکردهایمان ایجاد کنیم تا جایگاه استان را در کاهش جرائم ارتقاء بخشیم.

شعبانی افزود: در جامعه کسانی برای تامین امنیت مردم جان خود را فدا می کنند و برخی سلامت و امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند لذا برخورد با مختل کنندگان نظم و امنیت جامعه بدون اغماض و با شدت خواهد بود.

این مسئول قضایی گفت: باید برنامه ریزی های ما به گونه ای باشد تا بصورت عملی بتوانیم با مجرمان حرفه ای و سابقه دارد برخورد کرده و به افزایش امنیت جامعه کمک کنیم.

وی اظهارداشت: در برخورد با مجرمان حرفه ای دستورالعمل و بخشنامه های زیادی داریم و از همکاران قضایی خواسته ایم با مجرمان سابقه دار با شدت بیشتر برخورد کنند تا آرای قضایی بازدارنده باشد.

image_2022_7_25-12_33_42_186_Ce0

شعبانی گفت: قضات باید بدانند امنیت مردم بسیار مهم است و اگر در برخورد با مجرمان سخت نگیریم هزینه های زیادی به جامعه تحمیل شده و آرامش و امنیت جامعه به خطر می افتد.

وی افزود: در صدور قرار تامین، اجرای حکم، دادن مرخصی و یا پابند و رای باز برای مجرمان حرفه ای لازم است سخت گیری و دقت بیشتری شود تا شاهد تکرار جرم از سوی افراد سابقه دار نباشیم.

شعبانی یادآورشد: برخی مجازاتها می تواند با در نظر گرفتن شرایط جامعه در ملا عام اجرا شود تا بازدارندگی ایجاد کند.

وی اظهارداشت: مدیران دستگاههای اجرایی استان لازم است برنامه های خود برای تحول و تغییر در وقوع جرائم خشن را ارائه دهند تا بتوانیم چشم انداز بهتری در کاهش جرم و تقویت امنیت  جامعه ترسیم کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما