مداحان از مسیر ترویج فرهنگ دینی خارج نشوند

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۰۸:۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۸۴۳۸
مداحان از مسیر ترویج فرهنگ دینی خارج نشوند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مداحان باید خط قرمزها را رعایت کنند، تا خدایی ناکرده ترویج مسائل دینی توسط آنها بازخورد عکس نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسین رجبی در جمع اعضاء کانون مداحان استان قزوین گفت: مدیحه‌سرایی قدمت دیرینه داشته و تا به امروز ادامه دارد و فعالیت در این حوزه را نمی توان از بیان مسائل دینی و آموزه های اهل بیت (ع) جدا دانست و چنانچه خارج از این چارچوب عمل شود و به برخی حواشی پرداخته شود، در ذهن شنونده نسبت به مسائل دینی و همچنین جامعه مداحان افکار منفی شکل می گیرد.

وی افزود: مداحان باید خط قرمزها را رعایت کنند، تا خدایی ناکرده ترویج مسائل دینی توسط آنها بازخورد عکس نداشته باشد و نباید مطالبی بیان شود، که پذیرش آن برای مردم سخت باشد و می بایست بر اساس روایات به حقایق پرداخت.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: مداحان با عشق به ائمه اطهار (ع) و اهل بیت(ع) وارد این عرصه شده اند و باید از فرصت پیش آمده به عنوان یک مبلغ و مبشر مسائل دینی و فرهنگی استفاده کنند.

رجبی همچنین تاکید کرد: یکی از آسیب های این حوزه بحث بیان مسائل حاشیه‌ای است و گاهاً با بدعت هایی مواجه هستیم که با آن مدیحه‌سرایی ناب فاصله دارد و برخی مداحی‌ها برای جامعه‌ای که با مسائل دینی و اعتقادی انس و الفت دارد، ایجاد حیرت می کند.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: همه ما به عنوان عضوی از جامعه در ارتقاء فرهنگ عمومی نقشی برعهده داریم و این نقش در مداحان به عنوان مبلغان فرهنگ دینی پررنگ تر است. لذا باید حواشی این حوزه که گاهاً در شبکه های مجازی دست به دست می شود، کاهش یابد.

حسین رجبی تاکید کرد: طی سال های اخیر برخی مداحی ها در فضای مجازی منتشر شد، که موجب تعجب همگان گردید و به همین خاطر مداحان باید مراقب نفوذ در سبک ها و اشعار حوزه مدیحه‌سرایی باشند، تا حواشی این حوزه به حداقل برسد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بر اساس اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه را برعهده دارد و قطعاً در این حوزه نیز با رویکرد پیشگیرانه از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و شناسنامه‌دار کردن مداحان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و عملکرد مداحان در یک بازه زمانی مشخص مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز