دستورالعمل توقیف نشدن خودرو در تصادفات جرحی در قزوین ابلاغ شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۰:۵۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۹۰۱۵
دستورالعمل توقیف نشدن خودرو در تصادفات جرحی در قزوین ابلاغ شد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستورالعمل توقیف نشدن خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حسین رجبی روز در این باره اظهار داشت: زمان در وقوع سوانح جرحی یکی از موضوعاتی که برای دو طرف حادثه مشکل ساز می شود، انتقال خودروها به پارکینگ است و گاهی دوطرف از حقوق خود گذشته و اعلام رضایت کرده و به همین خاطر متضرر می شوند.

وی افزود: دادستانی قزوین در راستای احیای حقوق عامه و در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری به این موضوع ورود کرده و در این راستا دستورالعمل توقیف نکردن خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام را به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ کرده است.

رجبی در ادامه بیان کرد: دستورالعمل یادشده در ۱۶ بند تهیه شده و در آن به نحوه اقدام ضابطین عام در وقوع تصادفات جرحی در موارد مختلف اشاره شده است و عوامل انتظامی پس از وقوع سوانح منجر به جرح باید دستورالعمل را رعایت و اجرایی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: این دستورالعمل به منظور کاهش اطاله دادرسی و هزینه های مردم، سرعت در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مطروحه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از سوانح تهیه، تنظیم و ابلاغ شده است.

وی گفت: با اجرای دقیق این دستورالعمل توسط عوامل انتظامی در صورتی که سانحه‌دیدگان شرایط لازم را داشته باشند از توقیف خودروهای آنها و انتقال به پارکینگ جلوگیری می شود و دو طرف حادثه می توانند سایر اقدامات قانونی را در خصوص خسارات وارد شده پیگیری کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز