تشکیل تیم های تخصصی در خانه های هلال تحولی عظیم در حوزه امداد و نجات ایجاد می کند

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۰:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۵۹۵۵۸
تشکیل تیم های تخصصی در خانه های هلال تحولی عظیم در حوزه امداد و نجات ایجاد می کند
دبیرکل جمعیت هلال احمر تشکیل تیم های تخصصی در خانه های هلال را اتفاقی مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دوره آموزشی تیم های تخصصی امداد و نجات خانه های هلال روز چهارشنبه با حضور  یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر ، حسن فرهانی مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر ، پیمان صابریان معاونت اموزش و پژوهش فن اوری جمعیت هلال احمر ، گل فشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر ، حسن آصفی رئیس سازمان هلال احمر استان قزوین،  لیلا غریب مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری قزوین، کاظمی فرماندار شهرستان قزوین ، مدرسی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین و تعدادی از  اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و  جمع دیگری از مسئولان به میزبانی هلال احمر  استان  قزوین در دانشگاه ازاد اسلامی برگزار شد. 

یعقوب سلیمانی در دوره آموزشی تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر امروز در مسیری گام برمی دارند که ائمه اطهار نیز در آن مسیر قرار داشتند و به مستضعفین و نیازمندان کمک می کردند و این یک ارزش والا برای جمعیت هلال احمر است.

image_2022_8_3-11_50_46_281_Q9y

وی افزود: نمونه ای از ایثارگری نیروهای هلال احمر را در روزهای اخیر مشاهده کردیم که با از خودگذشتگی و تقدیم جان خود به کمک مردم سیل‌زده شتافته و با تمام توان امدادرسانی کردند و مصداق آیات جهادی قرآن شده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سیل های روزهای اخیر تصاویری واضح از جهاد و ایثار نیروهای هلال احمر مشاهده شد که در سال های اخیر بی نظیر بود. امدادگران و داوطلبان با جانفشانی وارد میدان شدند تا به مردم یاری رسانی کنند و مفقودین را پیدا کنند.

سلیمانی با اشاره به تداوم تلاش های هلال احمر برای کمک رسانی به مناطق سیل‌زده گفت: خانه های هلال نقش موثری برای کمک رسانی به مردم دارند و در سایر عرصه ها نیز می توانند منجر به توسعه شوند. امروز خانه های هلال علاوه بر تبیین مسائل آموزشی می تواند عامل محرومیت زدایی و توسعه در مناطق باشد. 

image_2022_8_3-11_50_55_307_vO3

این مقام مسئول در جمعیت هلال تصریح کرد: در حادثه قطار طبس نخستین مجموعه ای که از حادثه آگاه شد و اطلاع رسانی کرد، خانه هلال آن منطقه بود و این نشان می دهد که تا چه میزان خانه های هلال می توانند موثر واقع شوند. این مسیر درست باید با اندیشه ورزی و هم فکری به شکلی دقیق تر پیش رود و خانه های هلال به توانمندی مناسبی برسند. باید توسعه خانه های هلال احمر هدفمند باشد و با شناخت ظرفیت ها در هر محلی خدمات متناسب ارائه شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و هلال احمر باید با اتکا به این اصل به بهترین شکل ممکن عمل کند. امروز باید ارزش لباس سرخ و سفید هلال احمر دانسته شود زیرا یکی از مقدس ترین جایگاه هایی است که انسان می تواند در آن قرار گیرد.

وی افزود: امروز خانه های هلال می توانند این جایگاه والای هلال احمر را نهادینه کرده و نقشی محوری در مناطق مختلف کشور ایفا کنند. خانه های هلال نباید از مسیر ترسیم شده خارج شوند و باید بستری برای آموزش های همگانی در کشور باشند و تاب آوری جامعه را ارتقا دهند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال گفت: کشور ما سالانه متحمل حوادث و سوانح مختلف می شود و مشخصا تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال و مناطق دوردست کشور می تواند تحولی عظیم در عرصه امدادرسانی کشور ایجاد کند.

image_2022_8_3-11_58_50_243_Icj

در پایان این مراسم از مدیران خانه های هلال چند استان تجلیل شد.

این همایش با حضور تیم های از استان های آذربایجان شرقی ، مازندران ، گیلان ، البرز ، اردبیل و قزوین به مدت دو روز برگزار  می شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز