۶۴۰۰ خانه هلال در کشور فعال شده است

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۳:۴۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۹۸۸۹
۶۴۰۰ خانه هلال در کشور فعال شده است
مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: 6400 خانه هلال با رویکرد اجتماع محور در کشور فعال شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حسن فرهانی مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارما اظهارداشت: خانه های هلال خدمت جدیدی از این نهاد است که تمامی فعالیت های آن مبتنی بر همکاری و مشارکت مردم محله است.

وی افزود: مردم محله با آموزش های تخصصی توانمند شده و از آمادگی بیشتری در مقابله با حوادث برخوردار می شوند.

فرهانی تصریح کرد: اقدامات هلال احمر در راستای توانمندی سازی ساکنان محلات با ارایه آموزش های مختلف در مدیریت بحران شامل چهار مرحله آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازتوانی است و همه خانه های هلال این ظرفیت را دارند که در این عرصه ها نیروهای خوئد را توانمند کنند.

image_2022_8_3-22_44_49_467_ENw

مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر یادآورشد: عمده فعالیت جمعیت هلال احمر ناظر بر توانمند سازی مردم محلات تا هر کجا حضور و مشارکت داشتند موفقیتهای خوبی حاصل شود.

وی بیان کرد: درکنار سازمان رسمی و ساختار اداری جمعیت هلال احمر این خانه ها برای استفاده حداکثری از مشارکت مردم در حوادث و بحران تشکیل شده است.

فرهانی یادآورشد: همه فعالیت های خانه های هلال به صورت داوطلبانه محوراست و این رویکرد در دنیای امروز مورد توجه قرار گرفته و قدمت 50 ساله در جهان دارد.

وی گفت:  درحال حاضر در جمعیت هلال احمر حدود 6400 خانه هلال تشکیل شده و اعضای آن در حوادث و بحران ها نقش آفرینی می کنند. 

مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر افزود: سیاست و رویکرد جمعیت هلال احمر توسعه کمی خانه های هلال نیست بلکه به دنبال ارتقاء کیفیت عملکرد خانه های هلال هستیم زیرا مردم باید خدمات خانه های هلال را دریافت کنند و از آ« رضایت داشته باشند تا مشارکت بیشتری در امور پیدا کنند و در کنار آن  سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر نیز افزایش یابد.

image_2022_8_3-22_34_13_245_ysQ

فرهانی در زمینه عملکرد خانه های هلال در حوادث اخیر بویژه سیل هفته های گذشته در مناطق مختلف کشور اظهارداشت: در حوادث اخیر خانه های هلال در کنار سایر نهادهای امدادی عملکرد خوبی داشتندو با اطلاع رسانی بموقع از میزان خسارتها کم کردند.

وی افزود: اعضای خانه های هلال شناخت خوبی از ساکنان محلات آسیب ها و مخاطرات هر محله دارند و سازه ها را می شناسند لذا در ارزیابی حوادث و جستجوی امداد و نجات نیز نقش آفرین هستند و در توزیع عادلانه اقلام اساسی هم می توانند مشارکت موثری داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز