چرخ گردشگری استان قزوین خوب نمی چرخد

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۹:۵۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۰۱۹۶
چرخ گردشگری استان قزوین خوب نمی چرخد
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: به دلیل نبود زیرساختها چرخ گردشگری در استان خوب نمی چرخد و نتوانسته ایم این منطقه را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در نشست با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سمن های این بخش که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: این جلسه به عنوان یک الگوی مناسب در عرصه تصمیم گیری است که همه افراد دغدغه مند با نگاه تخصصی و ارائه راهکار به ما کمک کردند تا درجریان چالشها و ظرفیت های این استان قرار گیریم. 

مهدی رجحانی در این جلسه اظهارداشت: جاذبه های گردشگری در استان قزوین فقط در عرصه تاریخی خلاصه نشده بلکه تنوع گردشگری سلامت، کشاورزی، طبیعی و کویری آن بی نظیر است.

وی بیان کرد: در دامنه جنوبی البرز و منطقه جنوب استان با پهنه کویری مواجهیم و در کنار آن دشت بزرگ قزوین یک ظرفیت ارزشمند است و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شرایط دیگری برای این استان مهیا کرده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: 22 درصد ترافیک کشور در محورهای مواصلاتی استان صورت می گیرد اما چون زیرساخت لازم را نداریم چرخ گردشگری استان قزوین خوب نمی چرخد و نتوانسته ایم به عنوان مقصد گردشگری مطرح شویم.

image_2022_8_4-16_55_36_540_jSj

رجحانی اظهارداشت: اگر گردشگری استان رونق بگیرد شاهد حرکت سایر حوزه ها نیز خواهیم بود و رسیدن به این مهم نیازمند عزم جدی مسئولان و حمایت همه جانبه در احجرای برنامه هاست.

وی بیان کرد: باغستان سنتی که در گذشته بیش از 6 هزار هکتار وسعت داشته امروز به 2800 هکتار کاهش و اگر امروز تدبیر نکنیم این میزان نیز در معرض آسیب و تخریب است.

این مسئول بیان کرد: نظام مدیریت و حاکمیتی، نظام اقتصادی و نظام امنیتی باغستان تهدید شده و آُیب دیده و دارای چند بخش سبز، زرد و قرمز است که برای هر بخش باید تدبیر خاصی کنیم.

بافت تاریخی بدون حیات معنا ندارد

رجحانی در خصوص بافت تاریخی اظهارداشت: باور داریم برای باقی ماندن بافت های تاریخی باید حیات و سکونت در آن تداوم داشته باشد و بدون مردم این آثار نابود شده و تخریب و متروکه می شوند اما متاسفانه برخی تصمیمات ما موجب جدایی حیات از بافت تاریخی شده است و تداوم این وضعیت نگران کننده است.

image_2022_8_4-21_0_41_21_Ol3

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: خالی شدن حیات از بافت های تاریخی و متروکه و رها شدن آنها از درخشش و دیده شدن آنها جلوگیری می کند لذا بایستی در این عرصه بازنگری کنیم.

وی بیان کرد: گشایش در بافت 500 هکتاری بافت تاریخی در شرایط کنونی ضروری است تا این بافت را احیا و زنده کنیم.

image_2022_8_4-18_19_22_128_Fje

در ادامه نمایندگان تشکل های مردمی مطالبات و دیدگاههای خود را در خصوص مشکلات بافت فرسوده، صیانت ز باغستان، بیمه نبودن راهنمایان گردشگری، بسته بودن بناهای تاریخی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سفارتخانه ها برای معرفی ظرفیت های استان و نیز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احداث و توسعه هتل و مجتمع های گردشگری مطرح کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز