محرم بهترین فرصت برای آموختن درس ایستادگی و آزادگی است

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۳۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۰۳۸۴
محرم بهترین فرصت برای آموختن درس ایستادگی و آزادگی است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ماه محرم و حماسه عاشورا بهترین فرصت برای آموختن درس آزادگی، ایستادگی و حریت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از مناسبت های مهمی است که باید در این ایام با فلسفه قیام امام حسین آشنا شد و الگوهای آزادگی و ایستادگی را در زندگی بکار گرفت. 

وی بیان کرد: محرم زمان الگو گرفتن از سیره حضرت ابوالفضل(ع) و حریت و آزادگی است و در کنار عزاداری ها بایستی به نمازجماعت یکپارچه و باشکوه نیز اهمیت داد.

آیت الله عابدینی با اشاره به رهنمودهای رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور گفت: نماز جمعه یک قرارگاه مهم دینی است که به صورت مستمر برگزار و موضوعات مهمی از سوی امامان جمعه برای مردم بازگو می شود که روشنگر است.

وی یادآورشد: رهبری به امامان جمعه توصیه فرمودند با رفتار پدرانه عمل کنند و میان مردم بروند و نگذارند میان آنها و شهروندان فاصله بیفتد و با این کار اعتمادسازی صورت گیرد. 

image_2022_4_30-0_26_43_734_Xyw

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به روز تجلیل از اسرا و مفقودین، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی را گرامیداشت و افزود: شهدا کرامت و انسانیت را ترویج کردند و موجب عزت و سربلندی کشور شدند و ما وظیفه داریم یاد و خاطره آنها را زنده نگهداریم.

آیت الله عابدینی در مورد سالگرد بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا نیز اظهار داشت:توسط آمریکا در هیروشیما بیش از 160 هزار نفر کشته و مجروح شدند و هنوز بعد از آن سال‌ها عده ای ناقص متولد می شوند و ما باید دشمنان را بشناسیم و بدانیم آمریکا یعنی یزید، معاویه، فرعون، نمرود، ابولهب و ابوسفیان و صدام و اینها همه از یک جنس هستند و جز دشمنی با کرامت انسانی و آسایش و رفاه مردم کاری ندارند و دائم به فکر کشتار جمعی و ایجاد ناامنی و دنیاطلبی هستند.

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه های نماز در خصوص تشکیل جهاد دانشگاهی از سوی امام راحل گفت: این نهاد در عرصه های علمی و درمانی، خدمات ارزشمندی داشته و در حوزه درمان ناباروری هم اقدامت خوبی انجام داده است. 

حریم رودخانه ها حفظ شود

خطیب جمعه قزوین با اشاره به برخی خسارات ناشی از سیلاب های اخیر بیان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل تجاوز به حریم رودخانه ها و دست اندازی به طبیعت شاهد حوادث ناگواری هستیم که خسارات آن را در سیلاب ها مشاهده کردیم.

وی بیان کرد: باران از نعمت های الهی است اما وقتی زیرساخت های خود را مهیا نکرده ایم و به حریم رودخانه تجاوز کرده و آن را دستخوش تغییر کرده ایم دیگر رودخانه در مسیر خود نمی تواند جاری شود و طغیان آن با سیلاب به انسان ها آسیب و خسارت می زند.

آیت الله عابدینی از مسئولان استان خواست موضوع آبخیزداری را جدی بگیرند و قبل از بروز حوادث با توسعه طرح های آبخیزداری از آسیب ها کم کنند.

image_2022_4_30-0_26_49_34_EBM

وی فرارسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهارداشت: ۱۷ مرداد سالگرد شهادت جمعیاز خدمتگزاران نظام، به ویژه خبرنگار شهید صارمی در افغانستان است که ضمن گرامیداشت یاد این شهید از رسانه ها به پاس خدمات و تلاش های ارزنده در اطلاع رسانی و روشنگری تشکر و قدردانی می کنیم.

امام جمعه قزوین از همه مردم، هیئت امنای مساجد، مداحان، سخنرانان، دلدادگان اباعبدالله (ع) اعم از زن و مرد، کودک و جوان که به صورت هماهنگ در عزاداری ها شرکت می کنند تشکر کرد و گفت: امیدواریم پیاده ‌روی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین حماسه تاریخ امسال نیز با حضور باشکوه عزاداران حسینی بخوبی برگزار شود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز