با ورود دستگاه قضایی یک شرکت تولیدی دانش بنیان در قزوین احیا شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۹:۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۰۵۵۵
با ورود دستگاه قضایی یک شرکت تولیدی دانش بنیان در قزوین احیا شد
مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان گفت: با کمک دستگاه قضا و احیای این شرکت تولیدی دانش بنیان و بازگشت به چرخه تولید برای ۱۳۰ نفر اشتغالزایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، دستگاه قضایی به رغم اینکه در حوزه صنعت و تولید به طور مستقیم وظیفه ای ندارد، اما در راستای تحقق شعار سال، سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و احیای حقوق عامه در این حوزه ورود جدی داشته و تاکنون با اقدامات به هنگام قوه قضاییه بخش قابل‌توجهی از موانع تولید برداشته شده و از مشکلات تعداد زیادی از تولیدکنندگان و صنعتگران گره‌گشایی شده است.

مساعدت و کمک در رفع مشکلات شرکت تولیدی دانش بنیان «شایسته سازان مهر ایرانیان» پس از چند سال تعطیلی و بازگشت به کار نیروهای آن از سایر اقدامات اخیر قوه قضاییه در راستای حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغال‌زایی است که مدیرعامل این شرکت پیرامون مشکلات و عوامل تهدیدکننده فعالیت این کارخانه که ظروف یکبار مصرف گیاهی تولید می کند نکاتی را یادآورشد.

سید محمد واحدی مدیرعامل «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان در خصوص ورود دادگستری استان قزوین و شهرستان بویین زهرا برای احیا این واحد تولیدی بیان کرد: شرکت تولیدی شایسته سازان مهر ایرانیان در سال ۱۳۹۰ با تولید «گرانول گیاهی و ظروف یکبار مصرف گیاهی» به بهره برداری رسید.

وی افزود: تولید ظروف یکبار مصرف «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان» بر پایه نشاسته ذرت و دومین تولید کننده این ظروف در کشور است.

واحدی با اشاره به اینکه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته ذرت در «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان» به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه مواد گرانبهای نفتی کشور بوده تصریح کرد: این ظروف یکبار مصرف از ورود آنزیم‌های شیمیایی نیز به بدن جلوگیری می ‎کند و تخریب پذیری و بازگشت به طبیعت سریعی دارند.

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان اظهارداشت: این کارخانه تولیدی زمینه اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و بیش از یکصد نفر به طور غیر مستقیم شامل نیروهای «حمل و نقل، بازار یابی، پخش و توزیع» را مهیا کرده و سالانه ۳ هزار تن ظروف یکبار مصرف و ۱۵ هزار تن گرانول گیاهی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ظرفیت تولید سالانه در کارخانه رسیده ایم و از آنجا که تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته ذرت، فعالیتی جدید بر پایه دانش بنیان است به دلیل اینکه هنوز ناشناخته بود پس از شروع تولید کارخانه، فروش محصولات به حد نصاب نرسید.

واحدی با اشاره به استفاده از تسهیلات بانکی برای تولید محصولات شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان، افزود:  افزایش هزینه مواد اولیه و نبود سرمایه در گردش و نداشتن درآمدزایی و توان پرداخت اقساط بانک، موجب تعطیلی این شرکت شد.

انبار-1024x768

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان گفت: با توقیف کارخانه و ماشین آلات آن از سوی بانک در سال ۱۳۹۹ این شرکت تعطیل شد و تمامی نیروی کار آن بیکار شدند.

وی با اشاره به موثر بودن اقدامات قوه قضاییه برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی بانکی در استان بیان کرد: سال ۱۳۹۹ پس از پیگیری هایی که نتیجه نداد، موضوع در دادگستری شهرستان بویین زهرا مطرح شد و پس از بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب وقت شهرستان از این کارخانه تعطیل شده و ارائه گزارش به ستاد اقتصاد مقاومتی استان در نهایت در اسفند سال 99 اجازه بازگشایی مجدد کارخانه با دستور قضایی صادر شد و از ابتدای سال گذشته این کارخانه با حمایت دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.

واحدی بیان کرد: با احیا «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان» شاهد اشتغال نیروی کار و تامین معیشت جمعیت حدود ۳۰۰ نفری کارکنان و خانواده‌ آنها و بازگشایی مراکز فروش محصولات این واحد تولیدی هستیم که به دلیل کم برخورداری شهرستان بویین زهرااین فعالیت می تواتند به اشتغال و اقتصاد منطقه کمک کند.

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان، اضافه کرد: با راه اندازی این شرکت خوشبختانه شاهد برگزاری دو مراسم ازدواج و تشکیل خانواده و نیز صاحب فرزند شدن چند خانواده کارگران بوده ایم که جای خرسندی دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز