مهمترین هدف قیام سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۲۳:۰۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۰۹۵۰
مهمترین هدف قیام سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود
ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ حجت الاسلام رمضان آقاسیان ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان در مراسم عزاداری و سوگواری شب تاسوعا در جمع عزاداران کوی سازمانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت: امام حسین علیه السلام یکی از اهداف اصلی خود از قیام بر علیه یزیدیان را امر به معروف و نهی از منکر بیان می کند که نشان دهنده اهمیت والای این موضوع در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به آیه شریفه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: این آیه جایگاه پیامبر اکرم (ص) را نسبت به سایر انبیاء متمایز می کند و در صورت عمل نکردن به مفاد این آیه هیچ تفاوتی با دیگر پیامبران ندارد.

حجت الاسلام آقاسیان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است و امروز اگر کسی آن را انجام ندهد فریضه واجبی را ترک کرده و معصیت و گناه کرده است.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان با بیان اینکه هیئت ها و مراسم عزاداری محلی برای تربیت انسان است یادآور شد: هدف تمام انبیا و امامان اصلاح دین و جامعه بود و قیام امام حسین علیه السلام در زمان یزید نیز برای احیای دین بود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بسیاری از عذاب هایی که امروزه در جامعه دچارش هستیم نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هست به بیان مراحل و روشهای انجام این فریضه مهم پرداخت و گفت: انزجار قلبی، تذکر لسانی و زبانی و در مرحله آخر برخورد فیزیکی از مراحل امر به معروف است که در بسیاری از موارد رعایت نکردن این موارد از علل اصلی نتیجه ندادن و موفق نبودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان خاطرنشان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید خودش نیز عمل کننده باشد تا در تربیت نقش مهم و کلیدی ایفا کند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز