انقلاب اسلامی امتداد راه عاشوراست

۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۶:۲۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۱۱۰۳
انقلاب اسلامی امتداد راه عاشوراست
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی ایران، امتداد راه عاشوراست و با اتکا به مردم ولایتمدار با صلابت راهش را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یادواره بزرگداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید عباس بابایی با عنوان «از عباس حسین(ع) تا عباس خمینی(ره)» همزمان با تاسوعای حسینی در صحن و سرای امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

سرهنگ حمزه برین، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارداشت: انقلاب اسلامی امتداد راه عاشوراست و روزی که امام خمینی(ره)، بزرگ مرد تاریخ ملت ایران را از زیر بار طاغوت نجات داد و به آن عزت و عظمت داد فرمود:«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

وی افزود: امروز این واقعیت برای ما ملموس‌تر می‌شود که وقتی ملتی حسینی و عباسی باشند و علی اصغر شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) را باب الحوائج بدانند، می‌توانند در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کرده و به پیروزی برسند.

سرهنگ برین یادآورشد: اگر امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی قدردان خون شهدا هستیم به این علت است که همه‌ زیبایی‌ها و حماسه عاشورا درهشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و از طفل ۶ ماهه علی‌اصغر گرفته تا حبیب بن مظاهر در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرشان کرد: آنچه در عاشورا شکل گرفت و به تعبیر حضرت زینب کبری(س) زیبا جلوه کرد مجددا در دفاع مقدس نیز رقم خورد و چرایی وقوع آن، حضور حضرت عباس و علی‌اکبر، علی اصغر و قاسم و نیز حبیب بن مظاهر‌های امام خمینی(ره) هستند که خودشان را به قیام سیدالشهدا(ع) گره زدند. 

وی گفت: رزمندگان ما، برای جان فشانی خود و ماندن در مسیر خمینی کبیر، الگو داشتند و انقلاب از این جهت تثبیت می‌شود که آنها مسیر رو به جلو را طی می‌کنند.

برین تصریح کرد: کتاب زندگینامه شهید عباس بابائی بعد از شهادت وی، در دور دست ها و خصوصا در کشمیر هند، مثل مقتل ‌خوانی خوانده می‌شود و هزاران جوان کشمیری با خواندن این کتاب می‌گریند و این نشان‌دهنده اتصال فرهنگ بابائی ها با فرهنگ عاشوراست. 

این مسئول نظامی یادآورشد: بسیاری از جوانان امروز شاید امام راحل، انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند و با آنچه در جبهه مقاومت شکل گرفت آشنا نشدند اما همین جوانان حاضر شدند خانواده، همسر و فرزندشان را رها کنند و هزاران کیلومتر دورتر برای خدمت به اسلام جان خود را به خطر بیندازند که حتما به الگو و باوری نیاز داشتند تا خود را در مسیر عاشورا قرار دهند و تحقق این مهم نیاز به مکتب قوی حسینی دارد و این یک باور عمیق قلبی است. 

وی افزود: اگر جریان انقلابی و باورمند به مکتب رسول الله، در واقعه غدیر کوتاه نمی‌آمد، واقعه عاشورا شکل نمی‌گرفت لذا آن چیزی که ما را امروز محکم نگاه داشته تا جان فشانی کنیم همین دوستی اهل بیت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی خود را با فرهنگ عاشورا عجین کرده و با ایستادگی و مقاومت، سربلندی‌های امروز را رقم زده است وگرنه با این همه تهدید، تحریف، فشار، جنگ و هزاران مشکل از سوی دشمنان، نباید شاهد این همه پیشرفت می شدیم.

سرهنگ برین در پایان اظهارداشت: امروز به برکت مکتب عاشورا، عزتمند و قدرتمند هستیم و انقلاب اسلامی، سربازان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خوار چشم دشمنان شده اند و اگر همچنان خود را مرد میدان و متصل به مکتب عاشورا می دانیم این پیچ تاریخی را طی خواهیم کرد و سعادت و عزتمندی نصیب همه‌ ما خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز