سیاست زدگی و اختلاف جناحی بزرگترین آفت در فعالیت موفق شوراست

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۲۲:۳۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۱۹۰۶
سیاست زدگی و اختلاف جناحی بزرگترین آفت در فعالیت موفق شوراست
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: سیاست زدگی، اختلاف جناحی، چند دستگی و دوری از وحدت بزرگترین آفت در فعالیت شوراهاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ جلسه شورای شهر قزوین سه شنبه شب به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار شد.

علی فرمانی در این نشست با تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: به رسم قدرشناسی مراتب تشکر خود را از یک سال خدمت صادقانه جناب آقای فصیحی رامندی در سال اول دوره ششم به عنوان ریاست شورا اعلام کرده و امیدوارم در دوره جدید ریاست شورا بتوانیم خدمات خود به مردم را تداوم بخشیم.

image_2022_8_9-23_22_20_19_oAY

رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: شوراها با هدف ارتقای کارآمدی نظام و اهمیت به نقش مردم در ساختار مدیریت محلی و در راستای حل مشکلات مردم شکل گرفته و برای خدمت صادقانه به مردم باید از دخالت های طایفه ای و حزبی و سیاسی دوری کنیم و بدنبال وحدت اعضا باشیم.

فرمانی بیان کرد: سیاست زدگی و اختلاف جناحی یک آفت و آسیب جدی برای فعالیت شوراهاست و اعتقاد داریم تشتت و چند دستگی در شورا با سیاسی کاری ایجاد می شود و بشدت باید از آن دوری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: در این دوره رویکرد ما شفافیت در رویه ها، نظارت ویژه بر عملکرد شهردار و مدیران شهری است هر چند نظارت را به معنای مانع کار شدن نمی بینیم بلکه برای هدایت در مسیر درست آن را تعریف می کنیم.

این عضور شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: یکی از مولفه های موفقیت در سیستم مدیریت شهری، نحوه تنظیم ارتباط شهردار و اعضای شوراست که با افزایش شفافیت و کارآمدی می توانیم به سمت کاهش فساد هم برویم.

‌وی اضافه کرد: منابع مالی شهرداری بسیار مهم است که در بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری که باید امسال محقق شود به نظر می رسد کمی از برنامه عقب هستیم و تاکنون مبلغ ناچیزی محقق شده و لازم است برای کسب درآمد با شتاب بیشتری اقدام کرد.

استفاده از نخبگان و صاحب نظران در اداره شهر مغفول مانده است

فرمانی یادآورشد: به نظر می رسد موضوع مهم استفاده از نخبگان و صاحب نظران در اداره شهر قزوین مغفول مانده که این خلاء بایستی جبران شود.

وی بیان کرد: استفاده از نخبگان در مدیریت شهری موجب خواهد شد تا قزوین به شهری برخوردار تبدیل شود.

image_2022_8_9-23_8_38_198_lgX

فرمانی گفت: اقدام اساسی در راستای تحقق تقویم بودجه شهری، شفاف سازی بودجه، حکمرانی کارآمد شهری و پاسخگویی و عدالت در توزیع خدمات شهری و کوتاه شدن فرآیند تصمیم تا اقدام از کارهایی است که در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: شهر قزوین با پیشینه تاریخی خود شایسته بهترین خدمات و رفاه برای ساکنان آن است و ما اعضای شورا برای ساختن شهری آباد لازم است وحدت را پیشه کنیم و مردم را ولی نعمت خود دانسته و پاسخگویی به مطالبات شهروندان را حق شهروندان بدانیم.

وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم اقدامات انجام شده را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانیم و در این راستا سامانه ۱۳۷ ، سامانه نظرسنجی شورا و شهرداری و نظام پیشنهادات را فعال کرده ایم که می تواند کمک شورا باشد.

فرمانی گفت: رسانه ها به عنوان افراد مطالبه گر می توانند در شفاف سازی امور و بیان نقاط ضعف و قوت به ما کمک کنند تا درست تصمیم بگیریم.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف اعضای شورا، حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت شهر است و تلاش می کنیم با بهره گیری از نظر نخبگان و رسانه ها در راه تامین رفاه و خدمت به مردم موفق عمل کنیم.

فرمانی روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی مباحث مطرح شده در شورا تشکر و قدردانی کرد.

image_2022_8_9-23_27_22_924_2gS

در این جلسه ضمن بررسی نامه های واصله و مصوبات کمیسیون های تخصی شورا چند لایحه مطرح شد و اعضا با برخی از آنها موافقت کردند.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در پوشش جلسات شورای شهر تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز