سربلندی تکواندوی قزوین در پیکارهای قهرمانی جهان

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۸:۴۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۱۹۷۲
سربلندی تکواندوی قزوین در پیکارهای قهرمانی جهان
سه نماینده استان در پیکارهای تکواندوی قهرمانی نونهالان و نوجوانان جهان خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ آوردگاه مسابقات تکواندوی قهرمانی نونهالان و نوجوانان جهان برای دو سرمربی و مربی و یک ورزشکار ارزنده استان خوش یمن بود.

تیم ملی تکواندوی نونهالان و نوجوانان کشورمان با هدایت پروین کشاورز مربی ارزنده طارمی و فاطمه صفرپور سرمربی نام آشنای قزوینی به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادند.

 پرنیا سلمانی دختر شایسته تکواندوی استان هم در این رقابت ها خوش درخشید و موفق شد نشان ارزشمند نقره را از آن خود کند.

در جریان رقابت های تکواندوی قهرمانی نونهالان جهان پروین کشاورز به همراه تیم دختران نونهال کشور بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان در حالی به میزبانی بلغارستان برگزار شد که تیم ملی دختران نونهال کشور با هدایت پروین کشاورز مربی شایسته طارمی سکوی قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

image_2022_8_10-9_40_40_520_XYM

تیم ملی تکواندو نونهالان کشورمان که با شش تکواندوکار راهی بلغارستان شده بود ، در نهایت با کسب چهار نشان طلا ، یک نقره و یک برنز در مجموع بخش تیمی بالاتر از تیم های قدرتمند تایلند و کره جنوبی بر سکوی قهرمانی ایستاد.

برای تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از مسابقات باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر نشان طلا ، پرنیان ساکی مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم نشان برنز کسب کرد.

هدایت تیم ملی در بخش دختران برعهده معصومه محمدیان به عنوان سرمربی بود و  لیلا خزایی و پروین کشاورز هم به عنوان مربی هدایت تکواندوکاران نونهال را بر عهده داشتند.

image_2022_8_10-9_40_41_491_YZi

اما حکایت فاطمه صفرپور سرمربی با تجربه استان و تیم ملی که در کارنامه ورزشی خود عنوان بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۶ را در کارنامه ورزشی خود دارد ، هم جالب بود.

تیم ملی تکواندوی نوجوانان دختر ایران با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید. 

در جریان سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که در صوفیه بلغارستان برگزار شد ، تیم هشت نفره دختران ایران  با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره به عنوان نایب قهرمانی تیمی این رقابت ها رسید.

صفر پور که سال 2016  با کسب دو نشان طلا و دو برنز، دختران ایران را برای نخستین بار قهرمان نوجوانان جهان کرده بود، برای سومین دوره متوالی هدایت این تیم در رقابت های جهانی را بر عهده داشت تا ناکامی دوره گذشته را جبران کند. 

هر چند کسب دو مدال طلا و دو نشان نقره بهترین عملکرد تاریخ دختران ایران از نظر مرغوبیت مدال در این رقابت ها بود، اما عملکرد فراتر از انتظار تیم کره جنوبی با کسب 5 مدال طلا 1 نقره و 1 برنز، مانع از این شد تا دختران ایران برای دومین بار بر سکوی قهرمانی جهان تکیه بزنند و این تیم کره جنوبی بود که پس از ده سال به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

image_2022_8_10-9_40_43_443_Mmy

دو دختر طلایی ایران که به ترتیب چهارمین و پنجمین مدال طلای دختران ایران در تاریخ رقابت های نوجوانان جهان را به دست آوردند، سوگند شیری و مبینا نعمت زاده بودند که بر سکوی قهرمانی اوزان منفی 42 و منفی 49 کیلوگرم ایستادند.

 پرنیا سلمانی تکواندوکار شایسته استان و ساغر مرادی هم دو مدال نقره ایران را در اوزان منفی 44 و منفی 63 کیلوگرم کسب کردند.

فاطمه صفرپور که سومین دوره متوالی هدایت ملی پوشان نوجوان کشور را بر عهده داشت ، با یک عنوان قهرمانی و یک مقام نایب قهرمانی در بخش تیمی عملکرد خیره کننده ای را از خود بر جای گذاشته است.

اما بدون شک اوج درخشش مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان حضور دوباره پرنیا سلمانی تکواندوکار ارزنده استان بود.

سلمانی که در کارنامه اش نشان طلای پیکارهای تکواندوی قهرمانی نونهالان جهان به چشم می خورد ، در وزن منهای ۴۴ کیلوگرم به روی شیاپ چانگ رفت و تا آستانه نشان طلا فاصله چندانی نداشت ، اما بخت با او یار نبود تا به نشان ارزشمند نقره بسنده کند.

image_2022_8_10-9_40_40_190_7xY

 

این ملی پوش ارزنده تا رسیدن به دیدار نهایی وزن منهای ۴۴ کیلوگرم مقابل رقبای قدرتمند خود از برزیل،  لهستان ، ژاپن و چین تایپه به برتری رسید و فینالیست شد.

سلمانی در دیدار نهایی مقابل حریف قدرتمند تایلندی که به مانند او نشان طلای پیکارهای قهرمانی نونهالان را در کارنامه داشت قرار گرفت و علیرغم پیروزی در راند نخست در راندهای دوم و سوم نتیجه را واگذار کرد و در عین شایستگی نشان ارزشمند نقره را به ویترین افتخارات ورزشی خود اضافه کرد.

کسب نشان درخشان نقره سلمانی و حضور دو مربی و سرمربی استان در کادر فنی تیم های ملی نونهالان و نوجوانان دختر کشورمان نشان از ظرفیت بالای تکواندو در استان دارد و جا دارد که مسئولان حمایت بیشتری از این رشته ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز