ساخت دستگاه تصفیه روغن واحدهای گازی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۹:۲۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۱۹۸۹
ساخت دستگاه تصفیه روغن واحدهای گازی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
متخصصان نیروگاه شهید رجایی با هدف بهبود وضعیت روغن واحدهای گازی، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه روغن کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی در خصوص ساخت یک دستگاه تصفیه روغن در این نیروگاه گفت: به منظور بهبود شرایط روغن در واحدهای گازی، کارکنان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی با بهره گیری از دانش و تخصص خود و استفاده از ظرفیت ها و امکانات داخلی، نسبت به طراحی و ساخت یک دستگاه تصفیه روغن«Oil Purifier» اقدام نمودند.

غنوی افزود: با توجه به گزارش های دریافتی از وضعیت روغن واحدهای گازی و ضرورت حفظ کیفیت این روغن در طول زمان بهره برداری از واحدها، طراحی و ساخت دستگاه تصفیه روغن در دستور کار قرار گرفت که در ادامه، متخصصان تعمیرات مکانیک این نیروگاه پس از انجام مطالعات لازم و بررسی امکانات موجود، یک دستگاه تصفیه روغن را طراحی کرده و در کارگاه این نیروگاه با حداقل هزینه، ساخته و تحویل حوزه بهره برداری کردند.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در ادامه اظهار داشت: تمامی مراحل طراحی قطعات، تراش کاری، جوش کاری و مونتاژ قطعه های این دستگاه، با استفاده از ظرفیت های موجود در کارگاه نیروگاه سیکل ترکیبی و از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد که پس از ساخت و اجرای تست های لازم، دستگاه تصفیه با نصب بر روی تانک اصلی روغن واحد گازی شماره 2 و برای تصفیه دایمی روغن، در اختیار امور بهره برداری قرار گرفت.

فعالیت های ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی، مبتنی بر رویکرد درون زایی و با هدف کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و به منظور کاهش هزینه های جاری انجام می شود. 

با طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای سیزده گانه با تکیه بر توانمندی های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی، تاکنون معادل میلیون ها ریال صرفه جویی ارزی شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز