خبرنگاران طلایه داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۹:۵۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۲۰۲۴
خبرنگاران طلایه داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: خبرنگاران طلایه داران فرهنگ ایثار و شهادتند که رشادت ها و ایثارگری های شهدا را در تاریخ ماندگار کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ محمدرضا شکوهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد، فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: طلایه داران فرهنگ ایثار و شهادت خبرنگارانی هستند که رشادت ها و ایثارگری های شهدا را ثبت و ضبط می کنند و فارغ از مرز جغرافیایی به انعکاس آن می پردازند.

وی گفت: بنیاد شهید و اصحاب رسانه هدف مشترکی دارند و با شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع آن‌ها در حوزه ایثار و شهادت می‌توانند با انتقال مشکلات این حوزه در راستای حل آن تاثیرگذار باشند.

12

شکوهی با بیان اینکه سامانه ۱۶۱۶ در حوزه اطلاع رسانی و پیگیری کارها در دسترس ایثارگران است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در وضعیت کرونایی قرار داریم و مراجعه ایثارگران و والدین آنها با مشکل مواجه شده این افراد می‌ توانند با بهره مندی از خدمات الکترونیکی درخواست های خود را به بنیاد شهید انتقال دهند.

وی یادآور شد: در سال جاری طبق آئین نامه‌ها هزینه‌های دانشگاهی تغییر زیادی داشته و در شهرستان‌ها مراکز مشاوره انتخاب رشته فعال شده و خانواده‌های ایثارگران می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره اطلاعات لازم را در خصوص خدمات ایثارگری برای دانشجویان دریافت کنند.

شکوهی در مورد مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری در رشته‌های مختلف به داوطلبان شاهد و ایثارگر استان قزوین گفت: امسال آئین‌نامه اجرایی پرداخت هزینه‌های دانشگاهی در برخی رشته‌ها تغییر کرده و داوطلبان می توانند به پایگاه‌های مشاوره تحصیلی که در همه شهرستان‌های استان قزوین دایر شده، مراجعه کنند تا با انتخاب رشته درست در زمینه دریافت خدمات با مشکلی مواجه نشوند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: سایت‌های ایثار و نوید شاهد قزوین به ترتیب در اطلاع‌رسانی عملکرد بنیاد و ترویجی فعالیت دارند و این دو رسانه عملکرد مطلوبی در اطلاع‌ رسانی دارند و خبرنگاران می‌توانند با هدف آگاه‌سازی جامعه هدف بنیاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آنها بهره‌مند شوند.

11

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران فعال در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما