خبرنگاران در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار نقش آفرین هستند

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۱:۲۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۲۰۵۶
خبرنگاران در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار نقش آفرین هستند
مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین گفت: خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرین و تاثیرگذارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛  محسن آخوندی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد، فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: حضرت زینب(س) وامام سجاد(ع) پیام رسان نهضت عاشورا بودند و ظلم یزیدیان را به گوش مردم رساندند.

وی با بیان اینکه در استان سه هزار شهید و یک ‌هزار و 380 مادر شهید داشتیم افزود: متاسفانه در چند ماه اخیر 50 نفر از این مادران به فرزندان شهیدشان پیوستند و خبرنگاران وظیفه دارند سراغ این پیام رسانان و گنجینه های اسرار شهدا بروند و یاد و خاطره آنها را زنده نگهدارند.

22

آخوندی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در استان قزوین 10 شهید خبرنگار تقدیم کرده ایم و 43 هزار آزاده نیز در کشور داریم که سهم استان 666 نفر است که در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از آنها تجلیل خواهد شد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین یادآور شد: همچنین در استان قزوین 45 هزار نفر جامعه هدف و 35 هزار رزمنده داریم که باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام اساسی برداریم.

آخوندی اظهارداشت: چهار هزار ایثارگر شاغل در دستگاه‌های دولتی استان مشغول به کار هستند که 97 درصد آنها تبدیل وضعیت شده اند و برای سه درصد باقی مانده هم باید در دستگاه‌هایی که خود را فراتر از قانون می‌دانند جذب شوند در غیر اینصورت به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

مشاور استاندار در ادامه از برگزاری یادواره شهیدان بابایی و لشگری در قزوین خبر داد و بیان کرد: به منظور تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان بابایی و لشگری و بررسی نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب  اسلامی و دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره این دو شهید در استان برپا می‌شود.

وی بیان کرد: در قوانین ایثارگری مشکلات فراوانی داریم که علت اصلی آن هم نوع قانون‌گذاری است و تا امروز نواقص آن رفع نشده که برای برنامه هفتم پیشنهادهایی ارائه شده تا این نواقص رفع شود.

آخوندی ادامه داد: در  قوانین ایثار و شهادت مشکلاتی وجود دارد که علت آن نوع قانونگذاری است و تا امروز فقط یازده درصد آن اجرا شده که به علت نبود قوانین اعتباری به نظر می رسد برنامه جامع خدمات به ایثارگران نواقصی دارد که باید برطرف شود. 

24

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران فعال در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز