خداوند «قرض‌الحسنه» را چندین برابر و «ربا» را نابود می‌کند

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۲۴۶۶
خداوند «قرض‌الحسنه» را چندین برابر و «ربا» را نابود می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین گفت: ربا به سمت نابودی و قرض‌الحسنه به سمت رشد می‌رود، این‌ها خیلی با هم فرق می‌کنند، ان‌شاءالله این آیات الگویی برای همه نهادهای اقتصادی شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار کاوه نایینی مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین اظهار کرد: یک نگاه غربی منهای دین در عرصه‌های اقتصادی در دنیا وجود دارد و همه قضایا را روی چرتکه و محاسبات ظاهری می‌بیند.

وی ادامه داد: یک نگاه هم نگاه دینی است، خداوند در نگاه ایمانی می‌فرماید «إِنْ تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یُضَاعِفْهُ لَکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ شَکُورٌ حَلِیم»، یعنی اگر به خدا (یعنی بندگان محتاج خدا) قرض نیکو دهید خدا برای شما چندین برابر گرداند و هم از گناه شما در گذرد و خدا بر شکر و احسان خلق نیکو پاداش دهنده است و بر گناهشان بسیار بردبار است.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: خدا می‌گوید همه عالم ملک من است، من پادشاه و صاحب عالم هستم، اگر کسی به بندگان خدا قرض بدهد، نه تنها پولش کم نمی‌شود بلکه اضافه هم می‌شود؛ این نگاه عجیبی است، هنوز ما از عهده این آیه کریمه در کشور بر نیامده‌ایم، البته بانک شما از این جهت اهمیت بسزایی دارد که وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به فعالیت‌های شما برکت بدهد، خداوند می‌فرماید وقتی شما قرض‌الحسنه بدهید «یُضَاعِفْهُ لَکُمْ» می‌شود، یعنی خدا آن را چندین برابر می‌کند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند در مقابل این آیه فرمود «یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَیُرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ کَفَّارٍ أَثِیم» یعنی خدا سود ربا را نابود گرداند و صدقات را افزونی بخشد، و خدا مردم بی‌ایمان گنه پیشه را دوست ندارد.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: ربا به سمت نابودی و قرض‌الحسنه به سمت رشد می‌رود، این‌ها خیلی با هم فرق می‌کنند، ان‌شاءالله این آیات الگویی برای همه نهادهای اقتصادی شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز