زنده نگهداشتن یاد شهدا رسالتی همگانی است

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۴:۳۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۲۵۶۸
زنده نگهداشتن یاد شهدا رسالتی همگانی است
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدا و بزرگداشت یاد آنها رسالتی همگانی است.

به گزارش خبرنگارفرهنگی برنا از قزوین؛ امیر حسین محمد شفیعی روز پنجشنبه در یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: همه ما مدیون شهدا هستیم و گرامیداشت یاد آنها رسالتی همگانی است.

وی افزود: شهیدان والامقامی چون بابایی و لشگری از شخصیت های شاخصی بودند که در دوران جنگ نقش بی بدیلی ایفا کردند و بدون تردید حق بزرگی در نظام و انقلاب دارند و ادامه راه آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

شفیعی تصریح کرد: شهید بابایی از انسانهای برجسته ای بود که منش و رفتارش می تواند الگوی بسیاری از مدیران و فرماندهان باشد لذا انظتار داریم مردم با مرور خاطرات این شهید والامقام با دیدگاهها و روحیه این شهید بیشتر آشنا شوند و روحیه فداکاری، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی را بیاموزند.

وی گفت: شهید بابایی زندگی خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و از سفر حج نیز منصرف شد تا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین اظهارداشت: تواضع، سادگی، ایمان و صداقت از ویژگی های شهید بابایی بود به طوری که هرگز درجه سرتیپی خود را آشکار نمی کرد و مانند یک سرباز در خدمت نظام و ولایت بود.

وی یاد با گرامیداشت یاد شهید لشگری نیز گفت: این شهیدبیش از ۶ هزار و ۴۱۰ روز در اسارت رژیم بعثی بود و با صلابت و استوار و همان روحیه ابتدای جنگ وارد کشور شد و پس از ۱۶ سال اسارت توانست با افتخار به عنوان «سید الاسرای ایران» معرفی شود.

169848395

امیر شفیعی افزود: شهید لشگری در دوران اسارت نیز هرگز هویتش توسط صلیب سرخ ثبت نشد، و سالها با عبادت این دوران سخت را سپری کرد و جاودانه شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: با بیان اینکه شهدا چراغ راه انقلاب هستند، گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا موجب حفظ عزت، امنیت و استقلال میهن اسلامی می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز