رسانه ها به معرفی جایگاه واقعی وکیل کمک کنند/ خبرگزاری برنا رسانه ای مردمی است

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۵:۴۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۲۵۸۶
رسانه ها به معرفی جایگاه واقعی وکیل کمک کنند/ خبرگزاری برنا رسانه ای مردمی است
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: رسانه ها می توانند در معرفی و شناساندن جایگاه واقعی وکیل در جامعه و خدمات ارزشمند آن در احقاق حقوق شهروندی به کانون کمک کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار ظهر پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در قزوین از تلاش فعالان این رسانه در عرصه های مختلف جامعه تشکر و قدردانی کردند.

سید محمد حسینی در این دیدار اظهارداشت: خبرنگاری از مشاغل بسیار حساس، سخت و زیان آور، پر مسئولیت و پرخطر است و شما فعالان این عرصه با خطرات مالی و جانی نیز مواجهید و تنها انگیزه در ادامه این مسیر عشق و علاقه و انگیزه خدمت به مردم است.

image_2022_8_11-16_37_14_580_KMp

وی بیان کرد: شما خبرنگاران در کنار اطلاع رسانی و شفاف سازی باید با جرائم مختلف نشر اکاذیب و افترا نیز بخوبی آشنا باشید تا بواسطه شغل حساسی که دارید در انتشار خبرها دچار آسیب نشوید.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: خبرنگاران ضمن آشنایی به قانون باید بتوانند در مواقع لزوم در مراجع قضایی هم پاسخگو باشند و چالش های خود را برطرف کنند.

حسینی تصریح کرد: با همه سختی ها و مشکلات این شغل حساس به نظر می رسد خبرنگاران با مشکلات معیشتی و اقتصادی هم روبرو هستند و نداشتن استقلال مالی به جایگاه خطیر آنها آسیب می زند که باید نهادهای فرهنگی برای رفع این چالش اقدام کنند.

وی اظهارداشت: خبرنگاران انسانهای فرهیخته و دغدغه مندی هستند که با عشق و علاقه وارد عرصه اطلاع رسانی شده اند و ما نیز قدردان آنها هستیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: متاسفانه در حال حاضر سه نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه استان درگیر مشکلات حقوقی هستند و با شکایت کیفری مواجه شده اند که بر اساس تعهدی که در گذشته داده بودیم به صورت رایگان دفاع حقوق از این افراد را بر عهده گرفته ایم.

وی اضافه کرد: امیدواریم تلاش وکلای ما در دفاع از خبرنگارانی که شاکی دارند به نتیجه برسد و بتوانیم این پرونده ها را به سرانجام برسانیم.

image_2022_8_11-16_37_23_800_Ba4

خبرگزاری برنا رسانه ای مردمی است

حسینی در خصوص عملکرد خبرگزاری برنا در استان قزوین نیز گفت: رسانه شما در استان قزوین یک رسانه مردمی و به روز است و با نگاه تخصصی در کارها فعالیت می کند.

وی بیان کرد: حضور خبرنگاران این خبرگزاری در نشست های استانی در همه بخش ها بسیار پر رنگ و چشمگیر است و تقریبا در همه نشست های کانون وکلا و نیز رویدادهای مهمی که از سوی کانون اعلام شده خبرنگاران خبرگزاری برنا همواره حضور موثر داشته اند و این روحیه قابل تقدیر است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهارداشت: سرعت انتشار خبرها و دقت در تنظیم تخصصی آن از دیگر ویژگی های خبرگزاری برنا در استان قزوین است.

image_2022_8_11-16_37_33_523_dW8

تبلیغات میان خبرهای خبرگزاری برنا ایراد دارد

حسینی با دقت و تیزبینی خود اشکالی هم بر این رسانه وارد کرد و گفت: یکی از ایرادهای این خبرگزاری این است که در بدنه خبر به صورت متعدد تصاویر تبلیغاتی منتشر می شود که این نوع کار ایراد دارد و وزانت و جایگاه یک رسانه خبری را در حد یک سایت تبلیغاتی تنزل می دهد.

وی اضافه کرد: این ایراد موجب شده در بازنشر خبرهایی که مربوط به کانون هست و یا خبرهایی که مورد نظر مخاطب است به دلیل وجود تصاویر تبلیغاتی در وسط خبر دچار مشکل شویم و به نظر می رسد این ایراد بایستی برطرف شود.

کاتبی نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان نیز گفت: متاسفانه در برخی رسانه ها بویژه رسانه ملی و سریال های تلویزیونی چهره خوبی از وکیل به تصویر کشیده نمی شود و به این نهاد ظلم شده است.

وی بیان کرد: در حالی که بسیاری از وکلای ما دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و نیز بسیاری از خدمات کانون در قالب معاضدت های قضایی به صورت رایگان در اختیار شهروندان کم درآمد قرار می گیرد اما در رسانه ها از خدمات رایگان و ارزان هیچ خبری منتشر نمی شود و در اذهان جوری وانمود شده که گویی وکلا همه ثروتمند و  خدماتشان گران است.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: در راستای مسئولیت های اجتماعی خوشبختانه مرکز نیکوکاری کانون وکلا در استان راه اندازی شده و حسابی نیز گشایش یافته و خدمات رایگان قضایی و حقوقی و حتی کمک های معیشتی توسط وکلا به نیازمندان ارائه می شود اما هیچ بازخوردی در رسانه نداشته است.

image_2022_8_11-16_37_34_352_iZp

وی اظهارداشت: از رسانه های گروهی انتظار داریم در شناساندن و معرفی چهره واقعی وکیل به ما کمک کنند تا بتوانیم با آگاهی بخشی به جامعه زمینه ارائه خدمات وکالتی به مردم را مهیا کنیم تا حقوق شهروندی نادیده گرفته نشود.

در ادامه هدیه ای برسم یادبود به خبرنگاران خبرگزاری برنا اهدا شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز