کانون فرهنگی هنری آبیک در هفته دولت به بهره برداری می رسد

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۷:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۲۶۳۰
کانون فرهنگی هنری آبیک در هفته دولت به بهره برداری می رسد
سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از افتتاح کانون فرهنگی هنری در شهر آبیک به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ عبدالله ملکپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: امسال یک مدرسه ۱۸ کلاسه در شهرک فردوس با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که جز مدارس نیمه سبز بوده و در استان کم نظیر است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های در حال ساخت اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک می‌توان به سالن ورزشی شهرک قدس اشاره کرد که از سال ۹۰ احداث آن آغاز شده بود و متاسفانه تا کنون راکت مانده بود و امسال دوباره شروع به کار کرده است.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری آبیک از دیگر پروژه‌های ساختمانی است که امید است بتوانیم در هفته دولت به بهره برداری برسانیم.

ملکپور ادامه داد: در شهرک بعثت نیز با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم که نیازمند کمک خیرین است که اسکلت آن به اتمام رسیده و امروز شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه هستیم که امید است هر چه سریعتر این پروژه به اتمام برسد.

این مسئول از شروع به کار مجمع خیرین در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: تلاش داریم با مجمع خیرین شهرستان آبیک مدرسه فرسوده را بازسازی کنیم و یک مدرسه شش کلاسه با حضور شش خیر ساخته خواهد شد ایجاد و هر کلاس را به نام یکی از خیرین نامگذاری کنیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک مطرح کرد: در روستاهای دبیریان زعفران و حسین آباد رضی چند مدرسه وجود دارد که قابل استفاده نیست و تلاش داریم از این مدارس استفاده بهینه کنیم.

وی از حضوری بودن تمامی کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: به دلیل دو سال کرونا پایه بسیاری از دانش‌آموزان در برخی کتاب‌ها ضعیف است و برای رفع این مشکل در پایه ابتدایی در درس ریاضی نزدیک به یک هزار نفر شناسایی شده است که کلاس‌های تقویتی به جهت رفع مشکل دانش‌آموزان در درس ریاضی به صورت رایگان در حال برگزاری است.

ملکپور ادامه داد: در متوسطه اول ۶۳۸ نفر و در متوسطه دوره دوم نیز ۲۴۴ نفر شناسایی شدند که در درس‌هایی که رد شده‌اند کلاس‌های تقویتی یه صورت رایگان در حال برگزاری است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در پایان با اشاره به مشخص شدن درآمدهای آموزش و پرورش اذعان داشت: املاک بلا استفاده در روستاها شناسایی با مصوبه شورای آموزش و پرورش برای فروش گذاشته شده است و در بحث تجاری سازی دو نقطه در نظر گرفته و منتظر استعلام های مورد نیاز هستیم.

وی یادآور شد:  تمام درآمدهای آموزش و پرورش به حساب خزانه واریز می‌شد و ما آماری در این موضوع نداشتیم ولی با پیگیری‌های صورت‌گرفته درآمد شهرستان مشخص شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز