خبرنگاران مطالبات مردمی و مشکلات شهر محمدیه را پیگیری کنند

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۲۰:۵۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۳۴۰۹
خبرنگاران مطالبات مردمی و مشکلات شهر محمدیه را پیگیری کنند
اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه خواستار شدند: رسانه ها در پیگیری مطالبات مردمی و مشکلات شهری از جمله ورودی شهر، تامین آب شرب، شهرستان شدن و کمبود امکانات درمانی به مدیریت شهری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت روز خبرنگار، شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه عصر شنبه با دعوت از خبرنگاران فعال در عرصه مدیریت شهری از فعالان رسانه تجلیل کردند.

علی حبیبی در این مراسم اظهارداشت: شهر محمدیه با افزایش جمعیت خود با مشکلات عدیده ای روبروست که از رسانه ها انتظار داریم بریا پیگیری آن و کمک به حل چالش ها همراهی بیشتری با شهرداری و شورا داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به سرشماری سال 95 جمعیت این شهر با اتصال ناحیه شهری مهرگان دو برابر شده و لازم است ارزش افزوده این شهر نیز افزایش یابد تا جوابگوی نیازهای جدید مردم باشیم.

00890

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه یادآورشد: انتقال ایستگاه عوارضی از محدوده شهر محمدیه به محدوده نیروگاه هنوز به نتیجه نرسیده و فعلا با دستور قاطع دادستان برق دوربین ها قطع شده که انتظار داریم انتقال دوربین ها صورت گیرد تا نگران راه اندازی دوباره دوربین ها نباشیم.

حبیبی گفت: کوضوع سهم آبه مهرگان و محمدیه از سد طالقان از دیگر مطالبات مردم این شهر است که امیدواریم با نهایی شدن انتقال آب به استان این مطالبه نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر افت فشار آب محمدیه مشکل ساز شده و با انتقال آب از سد طالقان می توانیم این چالش را برطرف کنیم.

image_2022_8_13-21_38_5_211_Wlb

رئیس شورای شهر محمدیه در ادامه گفت: برای ورود به شهر بایستی از پل خلیج فارس تردد کرد و عبور از کنار ریل راه آهن مشکل ساز شده و به دلیل داشتن معارض نمی توان برای ساماندهی اقدام کرد که بازگشایی این مسیر یک ضرورت اساسی است.

در ادامه مهدی روشن عضو شورای شهر محمدیه گفت: شهرستان شدن محمدیه با داشتن ظرفیت های خوبی که دارد می تواند از سوی رسانه ها پیگیری شود تا شاهد محقق شدن این درخواست مردمی باشیم.

image_2022_8_13-21_34_52_493_Dd1

وی بیان کرد: شهر محمدیه با بیش از 90 هزار نفر جمعیت از نداشتن بیمارستان در رنج و مضیقه است و امیدواریم این مطالبه نیز مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

روشن تصریح کرد: با توجه به الحاق ناحیه شهری مهرگان با جمعیت 60 هزار نفر به شهر محمدیه و تردد زیادی مردم به تهران ضرورت دارد برای دسترسی آسان مردم به شبکه ریلی موضوع احداث ایستگاه راه آهن در شهر محمدیه یک نیاز اساسی است.

این عضو شورا گفت: احداث ایستگا راه آهن می تواند موجب تسهیل در جابجایی مردم با قطار و کاهش هزینه های برون شهری مردم شود و به کم شدن ترافیک و سوانح جاده ای نیز کمک کند.

محمد روشن عضودیگر شورای شهر محمدیه اظهارداشت: خبرنگاران در ایجاد فضای امیدبخش در جامعه نقش مهمی دارند و می توانند با خبرهای خوب به اعتمادسازی مردم کمک کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری برای موفقیت در کار به همکاری رسانه ها نیازمند است و در گذشته که مسائلی سیاسی سایه سنگینی داشت گاهی خدمت رسانی تحت تاثیر قرار می گرفت که در این دوره نگاه ما خدمت به مردم بدور از حواشی سیاسی است.

روشن اظهارداشت: سیاست زدگی موجب دور شدن مدیران از فضای خدمت رسانی می شود و رسانه ها می توانند با رصد و نظارت بر کارها مراقب باشند تا مدیران شهری از مسیر خدمت رسانی دور نشوند.

وی گفت: شفاف سازی در شورا و شهرداری محمدیه در اولویت قرار دارد و ضمن طراحی یک سایت تمامی کارها و خدمات و مزایده، مناقصه و فروش املاک، سوت زدن، ایده ها و آموزش در سایت دیده شده و همه امور به طور شفاف در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

image_2022_8_13-21_50_23_145_1NQ

محمد روشن تصریح کرد: مردم امین هستند و باید در جریان همه مصوبات و فعالیتهای شهرداری قرار گیرند و با شفاف سازی کارها می توانیم نشان دهیم که شورا با ایجاد اتاق شیشه ای همه فعالیتهای خود را در معرض دید و قضاوت مردم قرار خواهد داد.

وی اظهارداشت: خوشبختانه شهردار محمدیه نیز از مدیران متعهد و سالم و سرا»د در موضوع شفاف سازی امور است که امیدواریم در مسیرخدمت رسانی بتوانیم کارهای ماندگاری را موجب شویم.

حجت الاسلام علیمردانی عضو دیگر شورا نیز با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: یاد همه شهدای رسانه بویژه سرکار خانم امیری؛ مرحوم نصری، شهدای رسانه عزیزالله میریان، علیرضا افشار و محسن خزائی و حسن باقری که در دفاع مقدس نقش آفرین بودند نیز فراموش نخواهد شد.

وی بیان کرد: مردم حق دارند از مباحث مطرح شده در جلسات شورا مطلع شوند لذا هیچ محدودیتی برای حضور شهروندان و خبرنگاران نیست و همه می توانند در جریان فعالیتها قرار گیرند.

علیمردانی در خصوص تغییر وضعیت ناحیه شهری مهرگان و انتقاد برخی رسانه ها در خصوص اعضای هیئت مدیره شهر جدید اظهارداشت: قرار نیست مهرگان به عنوان یک شهر جدید در اختیار شرکت دیگری قرار گیرد و مشکلاتش را مردم و شهرداری محمدیه تحمل کنند.

وی گفت: با سیاستی که از سوی مدیران استان اتخاذ شده منابع از محمدیه خارج شده و فقط مشکلات باقی می ماند در حالی که مهرگان باید در هر شرایطی زیر نظر شهرداری محمدیه باشد تا بتوانیم زیرساختها و نیازهای اساسی آن را که سالهاست باقیمانده حل کنیم و به نظر می رسد برای این ناحیه شهری باید یک تصمیم اصولی و منطقی گرفته شود تا مردم متضرر نشوند.

کاظمی نائب رئیس شورا هم اظهارداشت: خبرنگاران فقط نباید عملکرد دستگاهها و نقاط مثبت را مطرح کنند بلکه لازم است از مشکلات و نقاط ضعف هم بگویند تا برای رفع آن اقدام شود.

وی گفت: از خبرنگاران انتظار داریم در بیان مشکلات و نقد سازنده حتما انصاف و عدالت را رعایت کنند و واقعیتها را بگویند تا کلامشان تاثیرگذار باشد.

image_2022_8_13-21_38_52_224_dZN

کاظمی بیان کرد: خوشبختانه شهردار محمدیه فردی انتقاد پذیر و شفاف در امور است و در این زمینه هیچ نگرانی نداریم و از دقت نظر فعالان رسانه برای شناخت مشکلات و تسریع در رفع آن استفاده خواهیم کرد.

نقی فلاح امینی بخشدار محمدیه هم از نقش خبرنگاران در شناسایی مشکلات و انعکاس آن به مسئولان و سرعت بخشیدن در گره گشایی از کارها سخن گفت و از تلاش آنها تقدیر کرد.

وی بیان کرد: آمادگی داریم از ظرفیت ارزشمند خبرنگاران برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

31÷÷÷÷

در ادامه از خبرنگاران فعال در عرصه مدیریت شهری تجلیل شد. 

خبرنگار: زینب کلهر

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز