صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شد/ افزایش سرانه مصرف مرغ در دهک های پایین

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۵:۳۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۳۸۴۵
صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شد/ افزایش سرانه مصرف مرغ در دهک های پایین
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از شش سال صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شد و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سید محمد آقامیری  روز یکشنبه در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهار داشت: سرانه مصرف مرغ تا قبل از حذف ارز ترجیحی برای دهک پایین جامعه بین یک تا چهار جامعه ۱۲ کیلوگرم در سال بود، اما دهک هفتم تا دهم جامعه سالانه ۵۵ تا ۶۴ کیلوگرم مصرف داشت. 

وی اضافه کرد: دولت با برداشتن ارز ترجیحی شکاف تبعیض و بهره‌مندی از رفاه و سلامت جامعه را کاهش داد و توانست در مصرف سرانه مرغ پنج‌ تا هفت برابر به نفع دهک‌های پایین جامعه گام بردارد.

آقامیری تصریح کرد: سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود و به طور متوسط سرانه مصرف مرغ برای هر نفر ۳۱ کیلوگرم در سال است. 

این مسئول یادآورشد: قبل از حذف ارز ترجیحی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه در این میان ناپدید می‌شد و برخی تنها با یک مجوز بدون فعالیت نهاده یارانه‌ای دریافت می‌کردند. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به ۱۷۰۰ عامل بیماری زای دامی در کشور اشاره کرد و گفت: از این میان ۸۰۰ نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که سازمان دامپزشکی را موظف می‌کند در راستای حفظ سرمایه دام و ارتقا سلامت جامعه کوشا باشد. 

آقامیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از ۶ سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی به وضعیت استراتژیک استان قزوین در تولید طیور، دام، شیر و تخم مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از مصرف کنندگان کشور اهمیت دادن و توجه به تولید محضولات پروتئینی در قزوین بوده که خوشبختانه هر روز با رشد خوبی همراه است.

در این دیدار رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گزارشی از وضعیت تولیدات مواد پروتئینی در استان ارائه کرد

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز