دانشگاه بین المللی امام خمینی را به نماد آموزش عالی کشور تبدیل می کنیم

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۲:۲۵:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۵۴۸۳
دانشگاه بین المللی امام خمینی را به نماد آموزش عالی کشور تبدیل می کنیم
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: با حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و چهارم درصددیم دانشگاه امام را به نماد آموزش عالی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ سید علی قاسم  زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ظهر پنجشنبه به همراه جنتی زاده مدیر روابط عمومی در دفتر خبرگزاری برنا در قزوین حضور یافت و روز خبرنگار را به همکاران این رسانه تبریک گفت. 

قاسم زاده در این دیدار گفت: رسانه بدون تردید نقش تاثیرگذاری در انتقال پیام به جامعه دارند و می توانند زمینه  همراهی مردم در همه امور را مهیا کنند و بازویی قوی برای مدیران در پیشبرد اهداف و مامو ریت های خود محسوب می شوند. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی تصریح کرد: از شما خبرنگاران فعال  و با دانش انت ظار داریم با رویکرد اخلاقی و نقد سازنده و ارائه پیشنهاد و ایده های خود همراه ما باشید تا بتوانیم با سرعت بیشتری در مسیر چشم اندازهای ترسیم شده گام برداریم.

قاسم زاده اضافه کرد: سیاست دولت سیزدهم دادن آزادی عمل بیشتر در محیط های دانشگاهی است و از آنجا که از جنس مردم هستیم باید حضور همه گروه ها در این دانشگاه بیشتر شود و به سمت مردمی شدن دانشگاه حرکت کنیم. 

image_2022_8_18-12_16_56_106_4v3

این استاد دانشگاه یادآورشد: در دانشگاه بین المللی امام خمینی قصد داریم از فضای بسته خارج شده و به سمت دانشگاههای نسل سوم و چهارم حرکت کنیم و در این مسیر به یک جریان جوان و پویا نیازمندیم تا دانشگاه را وارد عرصه کارآفرینی کنیم و در این هدف به کمک رسانه ها نیازمندیم.

وی اظهارداشت: سیاست های اصلی در وزارت علوم پایه ریزی و اتخاذ شده و دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد و اگر نتوانیم نیازها را پاسخ دهیم به هدف نمی رسیم. 

قاسم زاده بیان کرد: دانشگاه در شرایط کنونی با یستی بتواند به نیازهای علمی، صنعتی، کشاورزی استان نیز پاسخگو باشد و با دیپلماسی علمی اتخاذ شده از سوی دولت جدید امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه دانشگاهی کشور رخ دهد.

دانشگاه بین المللی بایستی نماد آموزش عالی کشور شود

وی در ادامه اظهارداشت: دانشگاه امام با مزین شدن به نام امام راحل و حضور رئیس جمهور بعنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه، ماموریت بین المللی خود بایستی بتواند به «نماد آموزش عالی کشور» تبدیل شود و در  این راستا برای برندسازی به کمک رسانه ها بشدت نیازمندیم.

قاسم زاده اضافه کرد: در حوزه دانشجویان خارجی بدنبال گفتمان سازی انقلابی و انتقال پیام نظام هستیم و با داشتن نیروهای انسانی ماهر و  با دانش تصمیم داریم سفیران فرهنگی خوبی را تربیت  کنیم تا معرف ایران اسلامی باشند.

image_2022_8_18-12_16_55_382_IPG

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین اظهارداشت: رویکرد مسئولان دانشگاه این است تا با پذیرش دانشجویان خارجی بتوانیم ضمن انتقال دانش روز جهانی و تربیت دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی افرادی که مدافعان و سفیران منطقی برای جمهوری اسلامی هستند را تربیت کنیم.

قاسم زاده بیان کرد: باید دانشگاه بین المللی به ریل اصلی خود بازگردد و درب های آن به روز خیرین و مردم باز شود تا شهروندان این مرکز را متعلق به خود بدانند.

وی گفت: برای تحقق اهداف متعالی دانشگاه به مشارکت و همکاری خیرین استان نیاز مبرم داریم تا با رفع برخی نیازها از جمله خوابگاه دانشجویان متاهل و ساخت آزمایشگاه و فضاهای ورزشی به مردمی شدن این دانشگاه کمک کنند.

قاسم زاده اضافه کرد: امروز دست همراهی خود را به سمت مردم و خیرین دراز کرده ایم و انتظار داریم فرهیختگان و نیکوکاران استان این دانشگاه را متعلق به خود بدانند و برای تامین نیازهای علمی و  تجهیزات سخت افزاری دست ما را بگیرند.

image_2022_8_18-13_20_21_804_f85

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح جوانی جمعیت ما نیز باید مشارکت موثری داشته باشیم و با کمک خیرین با ساخت خوابگاههای دانشجویی برای متاهلین به این طرح کمک کنیم تا کار ماندگاری در این عرصه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در اول مهرماه از سایت « بنیاد حامیان دانشگاه بین المللی» رونمایی خواهد شد و بستر مشارکت خیرین در انجام طرح های عمرانی، درمانی، فرهنگی و ورزشی مهیا خواهد شد که امیدواریم با استقبال نیکوکاران مواجه شود.

قاسم زاده بیان کرد: به نظر می رسد در عرصه «وقف علمی» کمتر کار کرده ایم که امیدواریم با این رونمایی خلاء گذشته جبران شود و ارتباط بیشتری با خیرین داشته باشیم.

وی اظهارداشت: بنیاد قزوین شناسی کار ارزشمندی است که می تواند به شناخت بیشتر این خطه تاریخی و شخصیت های فرهیخته آن کمک کند تا مشاهیر استان را به مردم معرفی کنیم.

image_2022_8_18-12_16_52_651_TqC

قاسم زاده همچنین گفت:خوشبختانه درسفر ریاست جمهوری مبلغ 40 میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانشگاه اختصاص داده شده که با تزریق آن امیدواریم این مجموعه آماده استفاده عموم شود و مردم استان از یک فضای ورزشی فرحبخش برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ضمن تقدیر از خبرگزاری برنا در انتشار مطلوب فعالیتهای علمی و عمرانی دانشگاه خواستار همکاری بیشتر این رسانه در انتشار خبرهای ورزشی دانشگاه نیز شد.

انتهای پیام

نظر شما