برخی مدیران دولتی اعتقادی به استفاده از سمنها و تشکل های مردمی ندارند

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۴:۴۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۵۵۴۳
برخی مدیران دولتی اعتقادی به استفاده از سمنها و تشکل های مردمی ندارند
مدیرعامل کانون کشاورزان خبره استان قزوین گفت: علیرغم ظرفیت و توانمندی بالای تشکل های غیر دولتی بسیاری از مدیران هنوز اعتقادی به استفاده از سمن ها و تعاونی ها ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ نشست نمایندگان سمن ها و تشکل های غیر دولتی روز پنجشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدرسی مدیر کل اجتماعی استانداری قزوین در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست حسین کاکاوند عضو مجمع خبرگان کشاورزی کشور گفت: در قزوین سمن ها و تشکل های مردمی فعالی در عرصه های مختلف داریم که نگاه تخصصی و مهارت لازم را دارند و اگر مدیران از ایده آنها استفاده کنند حتما به نتایج بهتری می رسدند.

کاکاوند تصریح کرد: همزبانی دولت و ملت برای پیشبرد امور الزامی است اما به نظر می رسد بخش دولتی اعتقاد زیادی در استفاده از سمن ها و تشکل های بخش خصوصی ندارد و همچنان باید با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم.

image_2022_8_18-15_44_58_772_rkU

وی بیان کرد: از نمایندگان درخواست می کنیم به مدیران توصیه کنند تا حمایت از تشکل ها را جدی بگیرند و سمن ها را رها نکنند و به توان آن باور داشته باشند.

نماینده تخصصی مجمع ملی باغداران کشور اظهارداشت: کشاورزان در تامین امنیت غذایی مردم کشور نقش تعیین کننده دارند و اگر مسئولان حرمت و جایگاه کشاورزان را حفظ نکنند بتدریج این بخش تضعیف شده و در دراز مدت آسیب خواهیم دید.

کاکاوند بیان کرد: امروز شاهد مهاجرت جوانان نخبه از کشور هستیم و باید نمایندگان این موضوع را جدی بگیرند و بدانند اگر از کشاورزان با تجربه و شاخص استان حمایت نشود فرزندان آنها نیز وارد این عرصه نشده و بخش کشاورزی تضعیف خواهد شد.

image_2022_8_18-15_43_25_229_rcg

در ادامه ایزدی از انجمن بیماران تالاسمی هم در خصوص مشکل اشتغال افراد تحت پوشش، احمدی از موسسه پویندگان در خصوص معاف شدن سمن ها از پرداخت مالیات، بخشی پور از انجمن معتادان گمنام در خصوص حمایت از تشکل های مردمی برای نتیجه بخش بودن برنامه های کاهش آسیب اجتماعی، خانم جهانگیری ازموسسه همیاران سلامت روان در مورد تسهیل در روند صدور مجوز سمن ها، همکاری مدیران در حمایت از تشکل های غیر دولتی ، حجت الاسلام موسوی نماینده تشکل پوشاک در خصوص تولید پوشاک اسلامی و کمک به بازاریابی محصول تولیدی توسط سمن ها و ربیعی از انجمن دوقلوهای استان در خصوص تامین ساختمانی برای استقرار سمن ها و سپردن کار به تشکلها و پرداخت آسان وام به سمن ها مطالبی بیان کردند.

image_2022_8_18-15_44_12_646_X0y

در ادامه محمد مهدی مدرسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: بیش از 200 تشکل مردمی و سمن در استان قزوین مجوز دارند که برخی از آنها به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

وی افزود: سمن های استان یک ظرفیت ارزشمند محسوب می شوند که با حمایت از آنها امیدواریم در کاهش آسیب های اجتماعی و سایر عرصه ها به دستاوردهای بهتری برسیم

 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز