مشکل دیرین مالکان زمین های شهرک اندیشه برطرف شد/ مطالبه مردمی محقق شد

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۲۳:۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۵۶۴۶
مشکل دیرین مالکان زمین های شهرک اندیشه برطرف شد/ مطالبه مردمی محقق شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با پیگیری مجدانه مسئولان استان مشکل اراضی شهرک اندیشه پس از 21 سال برطرف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سرانجام با پیگیری مسئولان استان پس از یک دهه مشکلات صاحبان زمین های شهرک اندیشه حل شد تا در آستانه هفته دولت خبر مسرت بخشی به شهروندان ذینفع در این زمینه هدیه شود.

گره کور ایجاد شده در اراضی شهرک اندیشه با مطالبه گری عمومی و طرح موضوع توسط رسانه ها و دغدغه مندی و پیگیری استاندار، معاون عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی و مساعدت و همراهی مسئولان وزارتخانه و شورای عالی معماری و شهرسازی برطرف شد و در آستانه هفته دولت خبر امیدوارکننده ای منتشر شد که مالکان این زمین ها می توانند به ساخت و ساز در این اراضی و صاحب خانه شدن امیدوار شوند.

سید علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص حل این مشکل دیرین اظهارداشت: دغدغه ما در راه و شهرسازی پاسخگویی به مطالبات مردم و جلب رضایت آنهاست و در این استان چند مشکل اساسی در استان شناسایی شد که برای گره گشایی آنها از مسیر قانونی اقدام لازم صورت گرفت. 

وی اضافه کرد: مشکلاتی در شهرهای قزوین، تاکستان و آبیک و نیز شهرک اندیشه وجود داشت که آنها را پیگیری کردیم و در تاکستان نیز زمینهای 224 هکتاری در توافق سه جانبه شهرداری، راه و شهرسازی و مالکان در دست اجراست که نتایج آن بزودی رسانه ای خواهد شد.

2333

مشکل شهرک اندیشه با اندیشه حل شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: موضوع اراضی شهرک اندیشه بیش از دو دهه مشکل ساز شده و این منطقه به عنوان یک ناحیه منفصل شهری بود که کسی به آن توجه نداشت و مردم نیز بدلیل اینکه وضعیت زمینهایشان مشخص نبود گلایه و نارضایتی داشتند و به عنوان یک مطالبه آن را بارها با مسئولان استان در میان گذاشته و رسانه ای کرده بودند و ما نیز خود را موظف دانستیم آن را در دستور کار خود قرار دهیم تا به نتیجه برسد.

هاشمی یادآورشد: به دلیل اهمیت موضوع با حضور خانم صادق مالواجرد معاون شهرسازی وزیر راه در استان این مشکل بار دیگر مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و دبیرخانه آن را تایید کرد و قرار شد فرآیند طرح تفکیکی آن انجام شود.

وی گفت: تا ابلاغ نقشه تفکیکی اراضی اندیشه زمان کوتاهی باقی مانده و امیدواریم با کمک شهرداری صدور پروانه تا چند هفته آینده نیز عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: مجموعه اراضی شهرک اندیشه حدود 37 هکتار است که در این محدوده یک هزار قطعه زمین وجود دارد که 500 قطعه در اختیار شهروندان و 200 قطعه نیز سهم شهرداری و بقیه دراختیار مالکان دیگر است که در دو دهه گذشته سرمایه این افراد بلوکه شده بود و اجازه  ساخت و ساز نداشتند که با رفع مانع و اقدام مجموعه مدیریتی استان و دستگاه های مختلف اجرایی، قضایی و نظارتی موضوع الحاق اراضی اندیشه به شهر قزوین نهایی شد.

هاشمی تصریح کرد: الحاق اندیشه به شهر قزوین کار بزرگی بود که انجام شد و بایستی نقشه تفکیکی مجددا در کمیسیون ماده ۵ بررسی شود و پس از ابلاغ، صدور پروانه در این شهرک انجام خواهد شد.

خانه دار شدن 500 خانوار نزدیک شد

وی در خصوص مزیت الحاق شهرک اندیشه به قزوین اظهارداشت: خوشبختانه زیرساختهای لازم در شهرک اندیشه ایجاد شده و جدول کشی و آماده سازی به پایان رسیده و صاحبان زمینها می توانند با دریافت مجوز ساخت بزودی صاحب خانه شوند.

andishe

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با آغاز ساخت و ساز در این شهرک و سایر مناطق گامی در کاهش هزینه های مسکن و ایجاد تعادل قیمت مسکن در استان ممکن شود.

وی اظهارداشت: بعد از حل این مشکل برای سایر اراضی مسئله دار نیز پیگیری لازم انجام خواهد شد تا بتوانیم زمینه رضایت مردم را مهیا کنیم.

هاشمی از همه کسانی که در گره گشایی از این مشکل تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد و افزود: امیدواریم این هدیه در آستانه هفته دولت موجب رضایتمندی شهروندان و شیرین شدن ذائقه آنها از خدمت مسئولان نظام محسوب شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز