باشگاههای ورزشی استان قزوین هنوز ساختار و استانداردهای مناسب را ندارند

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۰۹:۵۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۶۵۶۸۴
باشگاههای ورزشی استان قزوین هنوز ساختار و استانداردهای مناسب را ندارند
رئیس هیئت فوتبال استان قزوین گفت: باشگاههای ورزشی استان هنوز ساختار لازم، استاندارد و امکانات سخت افزاری مناسب را ندارند و باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ حسین باجیوند در خصوص نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات مدیران باشگاههای فوتبال با مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهارداشت: در جلسه ای با حضور عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیران باشگاهها دغدغه ها و مشکلات باشگاههای فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بیشترین مشکلات مطرح شده از سوی مدیران باشگاهها مسائل مالی است چون باشگاهها ساختار استاندارد و اساسی ندارند و از داشتن زمین مناسب و دفتر و تشکیلات بی بهره اند و فقط یک مجوز از کمیسیون ماده 5 دریافت کرده اند و هیچ سخت افزاری ندارند.

image_2022_8_17-19_6_52_151_0lL

باجیوند اظهارداشت: در واقع همان تیم های ما امروز عنوان باشگاه را یدک می کشند و ساختار و امکانات یک باشگاه را ندارند در حالی که باید خودشان بتوانند این امکانات را ایجاد و نیازهای خود را تامین کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان قزوین اضافه کرد: باشگاهها باید بنیه مالی خود را تقویت کنند و بتوانند زمینی را تهیه و آن را نگهداری و مورد استفاده قرار دهند اما امروز نگهداری یک زمین فوتبال هزینه سنگینی دارد و چون تورم اقتصادی بالاست و همه با آن دست و پنجه نرم می کنند موجب شده با چالش های مالی مواجه شوند.

وی گفت: در حال حاضر شهریه ورودی باشگاههای فوتبال زیاد است و پرداخت حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه ورودی می تواند در مدارس فوتبال نباید چالش ایجاد کند بلکه این ساختار می تواند بررسی کارشناسی شود تا با دریافت مبالغ بالا ضمن حفظ جایگاه و شان مدارس فوتبال و باشگاهها زمینه ارائه خدمات مناسب را مهیا کرد.

image_2022_8_17-19_6_58_926_R4Z

واگذاری باشگاه کاسپین به بخش خصوصی منطقی بود

باجیوند در مورد انتقاد وارد شده به واگذاری تیم فوتبال کاسپین به بخش خصوصی اظهارداشت: برخی به واگذاری امتیاز تیم فوتبال کاسپین انتقاد داشتند این تیم که در واقع ماحصل و دستاورد شهرداری هاست چرا به بخش خصوصی واگذار شده در حالی که اگر این کار نمی شد فعالیت تیم متوقف می شد.

وی افزود: ما تیم را نگذاشتیم خارج از استان برود و مجوز هم به خارج از استان داده نشده و فروش نرفته و در واقع یک ارزش افزوده ایجاد کردیم تا کار تعطیل نشود و قرار شد تا باشگاه شمس آذر تا زمانی که تیم داری می کند به عنوان یک سرمایه اولیه برایش محسوب شود و اگر سقوط کرد مدیران آن موظفند یک تیم لیگ دو خریداری و جایگزین کنند.

image_2022_8_19-10_52_48_171_K1A

این مدیر ورزشی تصریح کرد: اگر تیم لیگ برتری شود یک امتیاز داده می شود و زمان واگذاری شاید ارزش یک تیم دسته دومی حدود 400 میلیون تومان بود اما امروز 8 میلیارد تومان ارزش دارد ولی حفظ این تیم و باشگاه مهم است و با این واگذاری یک افقی برای تیم داری ترسیم شد و عده ای که گلایه می کنند که مربیان تیم ها بومی نیستد بی انصافی می کنند.

وی اظهارداشت: امروز آقای سعید دقیقی در تیم شمس آذر بعنوان یک مربی استانی و بومی که از مربیان A  آسیاست و در تیم امید هم آقای صادق افشار از اهالی قزوین هستند و در تیم فوتسال هم شرایط خوبی داریم.

باجیوند گفت: البته ما در لیگ برتر فوتسال سابقه زیادی نداشتیم و تیم کراپ از تیم های بسیار خوب ماست و بزرگ کشور و حتی آسیاست و در رده سوم لیگ برتر بوده و باید از مربیان بزرگ و شاخص استفاده کند تا جایگاه خود را حفظ کند چون به قهرمانی می اندیشد.

رئیس هیئت فوتبال استان قزوین بیان کرد: لازم است آینده نگر باشیم و از مربیان خارج استان هم استفاده کنیم زیرا  کار حرفه ای این رویکرد را نمی پذیرد و نباید نگاه بومی و غیربومی داشته باشیم بلکه نکات فنی مهم است اگر در استان این نیاز تامین شد که چه بهتر اما باید پذیرفت در سطح لیگ برتر باید نگاه آینده نگرانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سال اول همه بازیکنان تیم کراپ الوند، غیر بومی بودند اما در یک حرکت کوتاه مدت امروز دروازه بان و نجف زنگی و بیشتر بازیکنان از قزوین هستند و به مرور زمان باشگاه حتما برای صرفه جویی در هزینه ها تدبیر می کند اما باید شرایط ایجاب کند تا از افراد بومی بیشتری در تیم و کادر فنی استفاده کرد.

FpLnAe1k0mNo

باجیوند در خصوص بالا رفتن هزینه های هیئت ها نیز گفت: در خصوص ورودی ها برخی گلایه داشتند که افزایش هزینه داوری بیشتر شده و درآمد فوتبال متفاوت است اگر از آموزش درآمد کسب کنیم حتما در بخش آموزش هزینه می کنیم و اگر در مسابقات درآمدی باشد در همان مسابقات خرج می شود.

رئیس هیئت فوتبال استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 21 مدرسه فوتبال در شهرستان قزوین و 33 مدرسه فوتبال در سراسر استان داری مجوز هستند و فعالیت می کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز