تداوم نظارت بر بازار کالاهای اساسی در قزوین نیازمند همکاری همه دستگاههاست

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۱:۵۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۵۸۶۷
تداوم نظارت بر بازار کالاهای اساسی در قزوین نیازمند همکاری همه دستگاههاست
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تداوم نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی در قزوین نیازمند تامین نیروی انسانی و حمایت‌ دستگاههای اجرایی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان روز یکشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط و روسای اتحادیه ها و تشکلهای بخش خصوصی در استانداری تشکیل شد. 

رضا افلاطونی در این نشست اظهارداشت: امسال 186 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش داشته و عملکرد بسیار خوبی را در کشور ثبت کرده ایم. 

image_2022_9_11-12_5_3_429_ECC

وی اضافه کرد: خوشبختانه 82 درصد هزینه خرید به کشاورزان پرداخت شده و 18 درصد باقیمانده مربوط به مناطقی مانند آوج است که برداشت دیرتری داشته اند.

وی بیان کرد: در زمینه جوجه ریزی در کشور شاهد کاهش 35 درصدی و در استان شاهد کاهش 32 درصدی هستیم و برای تنظیم بازار در مهرماه نسبت به ذخیره سازی در سردخانه ها اقدام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: به دلیل بازگشت نیروهای بازرسی مامور در جهاد به سدتگاههای اجرایی خود شاهد کاهش بازرسان هستیم و در حال حاضر در حوزه نظارت فقط نیروهای بسیج پای کار باقی مانده‌اند.

وی اضافه کرد: شرایط بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در استان قزوین به نیروهای جهادی و بسیج فشار کاری زیاد وارد کرده و هیچ اعتباری برای تدوام این طرح نیز پیش لبینی نشده است.

افلاطونی با اشاره به نظارت بر نانوایی‌ها گفت: این نظارت به صورت هوشمند و میدانی صورت می‌گیرد که در این راستا نظارت هوشمند بسیار موثر بوده و تمامی اطلاعات از سامانه استخراج شده و تراکنش‌ها رصد می  شود.

این مسئول بیان کرد: برای کاهش تخلف در حوزه نانوایی‌ها باید برای دستگاه کارتخوان هوشمند سقف خرید تعیین شود و لینک سامانه نانینو‌ با شرکت غله برقرار شده و امکان تراکنش بیش از یکبار با عابر کارت وجود نداشته باشد. 

افلاطونی در خصوص پیشگیری از تخلف در عرضه خارج شبکه آرد نیز اظهارداشت: شرکت‌های تولید آرد باید با نصب بارکد امکان رصد آرد را فراهم کرده و مشخص کنند مقصد کجاست که  این امکان با چاپ و یا الحاق یک بارکد روی کیسه آرد امکان پذیر است.

image_2022_9_11-12_33_24_236_f5l

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در حوزه گوشت قرمز، تخم مرغ، برنج ثبات خوبی در بازار ایجاد شده و نگرانی نداریم.

وی گفت: تمامی شکایات سامانه 124 در حوزه کالاهای اساسی  بررسی و به صفر رسیده و شکایت هیچ شخصی بدون پاسخ نمانده است. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز