دشت قزوین با اجرای مگاطرح‌های آب وخاک و آبخوان داری احیا می شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۶۱۲۳
دشت قزوین با اجرای مگاطرح‌های آب وخاک و آبخوان داری احیا می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های آبخوان داری و مگاطرح های آب و خاک می توانیم دشت قزوین را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست هم افزایی با اعضای ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای احیای دشت قزوین عصر یکشنبه با حضور  جهانگیر پرهمت، فرود شریفی، حمید داوودی و پرویز گرشاسبی از اعضای ستاد و رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

رضا افلاطونی در این نشست اظهارداشت: مگا طرح‌های متعددی در حوزه آب و خاک و آبخوان داری منابع طبیعی و در سطح ملی در این استان مدون شده که دشت قزوین را احیا خواهد کرد.

وی بیان کرد: حوضه آبخیز شاهرود که هم اکنون گل آلود شده بیانگر فرسایش خاک است لذا باید طرح های آبخیزداری در این محدوده جدی گرفته شود.

اختصاص 2318 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی

افلاطونی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین 2 هزار و 318 میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی مصوب شد که قرار است ۱۵۱۸ میلیارد تومان به حوزه آب و خاک و ۱۳۰ میلیارد تومان به بخش آبخیزداری اختصاص یابد که می توانیم طرح های پیش بینی شده در این عرصه ها را عملیاتی کنیم.

12345

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی بیابانی در استان داریم که بخش زیادی از آن در محدوده شهرستان های بویین زهرا و آبیک قرار دارد که برای حفاظت از خاک در این محیط برنامه‌های متعددی تدوین شده است. 

وی گفت: احیای دشت الله آباد از اولویت های ما در سال جاری است و با اجرای طرح درختکاری، زراعت چوب و احداث شهرک یک هزارهکتاری انرژی خورشیدی نسبت به احیای ۹ هزار هکتار از این دشت اقدام خواهیم کرد.

در این نشست همچنین استفاده از ظرفیت دشت الله آباد برای تولید برق، بکارگیری از مشاوران فنی و بازار آب مورد بحث و تبادل نظر  قرار گرفت و اعضای ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز نکاتی را مطرح کردند. 

انتهای پیام

 

نظر شما