مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل شود/ سرمایه گذاری در شیلات و گیاهان دارویی

۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۱:۳۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۷۷۵۴
مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل شود/ سرمایه گذاری در شیلات و گیاهان دارویی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت انتقال مرکز مبادلات آستاراخان روسیه به قزوین بستر همکاری مشترک در بخش کشاورزی تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست مشترک هیئت تجاری و کشاورزی روسیه با مدیریت «روسلان گاینوتدینف» مدیر مرکز کارآفرینی استان اولیانوفسک روسیه با رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، بارگاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین و جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی ظهر پنجشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

image_2022_9_15-12_11_51_190_rgl

رضا افلاطونی در این نشست اظهار داشت: دسترسی استان به ۲۵ درصد جمعیت کشور با دو ساعت تردد و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و غرب کشور و اختلاف مناسب ارتفاع از دریا موجب شده تولید محصولات نیمه گرمسیری و سردسیری در این منطقه شاخص باشد.

وی اضافه کرد: استقرار بزرگترین دامداری کشور با ۱۵ هزار راس و بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی در استان با ظرفیت سالانه ۳۰ میلیون قطعه، رتبه اول تولید انگور و کشمش و دوم زیتون قابلیت ارزشمندی است که می تواند برای سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشد.

افلاطونی تصریح کرد: داشتن رتبه اول تا پنجم کشور در تولید گوشت قرمز، تخم مرغ و گیاهان دارویی و اقلیم مناسب این استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده و با توجه به موقعیتها و فرصتها آمادگی داریم همکاری های بیشتری با هیئت تجاری روسیه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل بسیار خوب بخش دولتی و خصوصی در قزوین شرایط مناسبی را ایجاد کرده و آمادگی داریم در خصوص صنایع تبدیلی، ماشین آلات کشاورزی، محصول زیتون و خرید چوب با هیئت های تجاری و بازرگانی خارج از کشور بویژه سرمایه گذاران روسیه مبادلات تجاری داشته باشیم.

image_2022_9_15-12_11_48_808_BjS

افلاطونی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری از سوی هیئت های روسی در شهرک گلخانه‌ای نودهک، سایت‌های‌ پرورش ماهی رودخانه شاهرود در الموت و توسعه کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب و فعالیت های کشاورزی در زمینه غلات نیز آماده همکاری هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم کارگروه مشترک تخصصی بین بخش خصوصی و دولتی قزوین و استان اولیانوفسک روسیه تشکیل شود و ضمن بازدید از ظرفیت‌های دو استان در راستای افزایش مبادلات کشاورزی اقدام شود.

وی بیان کرد: استان قزوین با داشتن اقلیم متنوع بیابانی تا کوهستان به عنوان یکی از نقاط گردشگری مهم کشور محسوب می‌شود و با داشتن پایانه صادراتی شرکت شمس آذر و همچنین سردخانه های استاندارد در این استان این امکانات می تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: گشایش دفتر مشترک در قزوین و استان اولیانوفسک می تواند زمینه توسعه مناسبات تجاری را تسریع کند.

image_2022_9_15-12_11_46_875_Gs1

وی پیشنهاد کرد دفتر مبادلات تجاری از آستارخان روسیه به قزوین منتقل شود تا بتوان برای توسعه فعالیتهای تجاری و اقتصادی بسرعت وارد فاز عملیاتی شد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز