آماده سرمایه گذاری در راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی هستیم

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۱:۵۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۱۵۷۲
آماده سرمایه گذاری در راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی هستیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: آماده سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی و راه اندازی «اولین مرکز نوآوری کشاورزی» در قزوین هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی به مناسبت دهه وقف در نشست با خبرنگاران که در اداره اوقاف برگزار شد اظهارداشت: سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه همچنان توانسته بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کند اما گاهی اوقات با جوسازی غیر واقعی به این عرصه دینی آسیب می زنند که منطقی نیست.

وی بیان کرد: در استان قزوین 814 موقوفه داریم که حدود 508 موقوفه مربوط به بعد از سال 57 و 304 موقوفه مربوط به قبل از انقلاب محسوب می شود.

مجیدی تصریح کرد: اولین موقوفه در استان قزوین مربوط به 980 سال قبل است و باید اذعان کرد در یک دوره 940 ساله حدود 300 وقف در قزوین صورت گرفته و در 40 سال گذشته حدود 500 وقف که بیانگر استقبال از این حرکت ارزشمند دینی در دوران پس از انقلاب اسلامی است.

image_2022_9_28-12_51_56_56_MqJ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در دوره جدید با شناسایی عرصه های جدید تلاش کرده ایم به نیازهای روزمره مردم و جامعه پاسخ دهیم که در این راستا از سوی سازمان اوقاف کشور سرمایه گذاری در عرصه های آبزیان،کشاورزی، دامپروری، تولید موتورسیکلت، امور مخابراتی، فنآوری نوین و امور دانش بنیان دنبال می شود که در استان نیز در طرح های اقتصادی مشارکت خواهیم کرد.

آماده سرمایه گذاری برای ایجاد مرکز نوآوری کشاورزی هستیم

مجیدی تصریح کرد: در حوزه امور دانش بنیان آماده سرمایه گذاری هستیم و در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کردیم در راه اندازی «اولین مرکز نوآوری کشاورزی» در قزوین مشارکت کنیم.

وی بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دو طرح بزرگ و مهم را در 3 هزار هکتار زمین عملیاتی خواهیم کرد که ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و آپارتمانی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در اجرای این طرح که امیدواریم تا پایان سال وارد فاز عملیاتی شود آمادگی داریم تعاونی های مسکن کارمندی و مطبوعات را نیز از خدمات اوقاف برخوردار کنیم.

image_2022_9_28-12_51_45_226_Za9

از اجرای اجرای طرح تبدیل به احسن استقبال نشد

مجیدی گفت: طرح تبدیل به احسن اراضی موقوفه که با پیگیری نمایندگان مجلس در استان عملیاتی شد اعلام آمادگی کردیم تا همکاری بسیار خوبی با مردم داشته باشیم و تخفیف ویژه قائل شدیم تا متقاضیان بتوانند وضعیت خود را مشخص کنند و تعیین تکلیف شود اما متاسفانه استقبالی نشده است.

وی اظهارداشت: در اراضی موقوفه بیدستان و خاکعلی حاضریم با حقوق مکتسبه نسبت به تبدیل به احسن اراضی و املاک مردم اقدام کنیم و در این راستا 4 سال زمان دادیم و برای عده ای که مددجوی نهادها بودند و نیز کسانی که توان مالی نداشتند به صورت رایگان محاسبه کردیم و برای عده دیگر حاضر شدیم 20 درصد قیمت کارشناسی روز را بعنوان حق تملک اعیان محاسبه کنیم و در بخشی 60 درصد قیمت زمین را تخفیف دادیم اما برخی سمپاشی کردند و مردم مشارکت نکردند.

این مسئول افزود: اداره اوقاف هیچ اصراری برای اجرای این طرح ندارد و نگاه ما کمک به حل مشکلات مردم و تثبیت مالکیت اوقاف بود و امروز هم بار دیگر از صاحبان املاک اوقافی درخواست می کنیم برای تبدیل به احسن اراضی خود اقدام کنند.

image_2022_9_28-12_51_26_574_9A8

برنامه های دهه وقف در قزوین اعلام شد

وی گفت: به مناسبت دهه وقف برنامه های مختنوعی پیش بینی شده که راه اندازی دسته های عزاداری،اجرای طرح اطعام، سرکشی به خانواده واقفان، تجلیل از مستاجران و هیئت امنای نمونه، دستگیری از فقرا و نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی، لوازم التحریر و وسایل تحصیل دانش آموزان، برگزاری همایش «همه واقف باشیم» در تاریخ دهم مهرماه در امامزاده حسین(ع) از مهمترین برنامه های دهه وقف در استان قزوین است.

انتهای پیام   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز